A magyar táncművészeti és táncszínházi élet online magazinja.

2019. december 10-11. , 20:00 óra Trafó KMH

A CAGE (jel.: ketrec) generációs tünetként mutatja fel az érzelmi bizonytalanság és elfojtások börtönébe szoruló, a hatalomgyakorlás játékterébe önként és tudatlanul besétáló egyén gyengeségét.

A Cage művészei előadásukban hatálytalanítják a kezdetek és végek fogalmait és az örökös nyitottságot szem előtt tartva tagadják a hierarchikus szerveződés racionalitását. Az előadásban a kéz a kézben járó beteljesületlenség és széttéphetetlen köteléket építő örök vágyakozás misztériuma áll szemben a nyers állatiasság követelőző erőszakával. Az összezártság hatására alakuló emberi kapcsolatokban az uralkodó és a behódoló szerepei variálódnak. Vajon az egyenlőtlen és állandóan változó hatalmi viszonyok hatására alakuló személyiségek vágynak-e még a lázadásra? Képesek-e még a kitörésre? Vajon a test felszabadulhat-e a külső hatalom/rendszerek kényszerei és uniformizációja alól?

Frenák Pál legújabb kreációjában újfajta megközelítésben tesz kísérletet az általa pályája kezdete óta feszegetett társadalmi, szociális tünetek zsigeri, ösztönös eredetének felfejtésére: ezúttal négy kiváló táncost hív alkotótársul, akik a frontális, direkt mozgásnyelv és a frenáki, organikus iskola egyedi ötvöződésével minden eddiginél közvetlenebb kapcsolatba kerülnek a közönséggel – alkalmanként akár a nézőket is játékra hívva. A táncosok magukra próbálják a jelen és letűnt korok archetípusait, kaleidoszkóp-szerű viszonyrendszerbe állítják a sztereotípiás elképzeléseket, majd előpróbát vesznek az általuk megélt és meg nem élhetett társadalmi viszonyrendszereken. A jelen kor érzéketlen, impulzív, szélsőséges és külsőségekben tobzódó világában keresik magukban és másokban az emberit.

frenak cage proba
Fotó: Bobál Katalin

Frenák Pál koreográfus organikus mozgásrendszere nem korlátozódik a test természetes mozgásából kiinduló művészi alkotás metódusára. A koreográfiák a táncos jelenlétéből, személyiségéből inspirálódik, a mozdulatsorok kialakításában elengedhetetlen társ a táncművész. A Radikal Dance mint új generációs táncművészeti platform a Frenák Pál által gyakorolt alkotói metódust kívánja intézményesíteni, ugyanakkor önmagát vállalva az új generációra jellemző frontális, direkt kommunikációval fúzióban egy excentrikusabb, kendőzetlenebb stílust képvisel.

Külön köszönjük a közreműködést és színpadi jelenlétet az előadás helyszínén kiválasztásra kerülő görkorcsolyásoknak és nézőknek!

Frenák Pál Társulat: CAGE
A Radical Dance közreműködésével

Koreográfia, alkotás: Frenák Pál
Alkotók, előadók, koreográfia-részletek: Esterházy Fanni, Anibal dos Santos, Eoin MacDonncha, Maurer Milán
Díszlet: Paradigma Ariadné, Smiló László
Fény: Marton János
Hang: Hajas Attila
Egyetemi docens: Horváth Nóra (filozófus, egyetemi docens - Széchenyi István Egyetem)

A Trafó, a Frenák Pál Társulat, a Radikal Dance és a Pannon Várszínház közös produkciója.

 

Forrás: trafo.hu