A magyar táncművészeti és táncszínházi élet online magazinja.

Óriási érdeklődés mellett, elsöprő sikerrel mutatta be A makrancos hölgy című táncjátékot a házigazda Pécsi Balett, a XI. Pécsi Nemzetközi Tánctalálkozón. Az előadás budapesti bemutatója szeptember 27-én lesz a Müpában a Nemzeti Táncszínház szervezésében. A társulat ezt követően egy hónapig Mexikóban turnézik.

A Standing Ground nem boncolgat, vagy fejteget, újra és újra visszatér önmaga központjához, központi kérdéséhez, döngöl, szajkóz, sulykol, amíg a földdel egyenlővé nem tesz. A Standing Ground kitartó, ellenálló és állja a sarat, az egyéni alapokat közös nevezőre hozó, változatlan változó. A Standing Ground az alap. De fix az alap? Fix, hogy van alap? Újra és újra visszatérünk a kiinduló pontunkhoz, ami számunkra fontos, érték vagy csak adottság. De hogyan viszonyul egymáshoz az egyéni és a közös alap? Mennyire szabad az egyik és mennyire limitált a másik? Mindannyian kondicionáltak vagyunk. Hogyan élhető meg a szabadság a korlátok között?

Fehér Ferenc új darabot készített Mikó Dáviddal közösen, a bemutató október közepén látható majd a MU Színházban.

Szeptember 28-án mutatják be Hat tánc címmel új Bartók ihlette előadásukat az Oláh Dezső jazztrióval, majd október 6-7-én New Yorkban lépnek fel a 2017 Dumbo Dance Festiválon Own Destiny című duettel.

2017. szeptember 21. és 27. között 16. alkalommal rendezik meg Budapesten az L1danceFest névre hallgató nemzetközi szemlét, melynek fókuszában a kortárs előadóművészetek (tánc- és társművészetei, illetve a performatív művészet) állnak. A tavalyi, 15. jubileumi évforduló alkalmával a fesztivál történetére visszatekintve a szervezők körében felmerült a „hogyan folytassuk és folytassuk-e egyáltalán" gondolat, de örömmel nyugtázhatjuk, hogy egyértelműen a folytatás mellett döntöttek. A hosszú távú terveket és a folytatást kihangsúlyozva idén új logóval debütál az L1danceFest.

Tánc a színpadon és tánc a Fő téren! – Tizenötödik alkalommal kerül megrendezésre a keszthelyi Táncpanoráma a Nemzeti Táncszínház és a keszthelyi Balaton Kongresszusi Központ és Színház közös szervezésében.

Augusztus 30-án, a Győri Nemzeti Színház Csillárszintjén tartotta évadnyitó társulati ülését a Győri Balett. Mozgalmasnak ígérkezik a 2017/18-as évad is, melyben két bemutatót tart a társulat. November 11-én A skarlát betű című két felvonásos balett darabot láthatja a közönség Velekei László koreográfiájaként.

Az Artusban a művészi, alkotó munka elsősorban a megismerés folyamatának eszköze. Figyelünk, keresünk és megosztjuk, ha találunk valamit. Ezt nevezzük előadásnak, – most inkább tanulmánynak. A raj egy olyan biológiai jelenség, amelyben a sok egyedből álló élő rendszerek (pl. a hangyák, méhek, madarak, halak) egyes tagjainak külön-külön öncélú viselkedése ellenére a rendszer egészében megjelenik egyfajta kollektív intelligens viselkedés. De hogyan működik a raj? Hogyan kommunikál és hogyan hoz döntéseket? Az egyedi döntések vagy az egyedek döntéseinek sokasága, összessége az, ami a raj közösségét irányítja, mozgatja? Felfogható-e a raj egy egységes lényként?

Egy este, két előadás Nagy Emese, Simet Jessica és Várnagy Kristóf táncosokkal, akik a DART formációból kiválva, új néven megalapították a MA•ZE -t. Az eddigi közös munkáikat jellemző határtalan szenvedély és dinamizmus, mit sem változik, sőt, egy még bátrabb csapatra lehet számítani, amelyik ezúttal a Batsheva Dance Company két táncosát, Guy Shomronit és Yaniv Avrahamot hívta meg koreográfusnak.

Velekei László Harangozó-díjas koreográfus alkotásai fókuszában mindig az emberi érzelmek és azok mozgatórugói állnak. Tolsztoj terjedelmes regényéhez is ezzel a szűrővel nyúl: lecsupaszítva a cselekményt a két főhősre: Annára és Vronszkijra helyezi a hangsúlyt úgy, hogy közben szakít a kronologikus történetmeséléssel.

Alkategóriák