A magyar táncművészeti és táncszínházi élet online magazinja.

Tánc a színpadon és tánc a Fő téren! – Tizenötödik alkalommal kerül megrendezésre a keszthelyi Táncpanoráma a Nemzeti Táncszínház és a keszthelyi Balaton Kongresszusi Központ és Színház közös szervezésében.

Augusztus 30-án, a Győri Nemzeti Színház Csillárszintjén tartotta évadnyitó társulati ülését a Győri Balett. Mozgalmasnak ígérkezik a 2017/18-as évad is, melyben két bemutatót tart a társulat. November 11-én A skarlát betű című két felvonásos balett darabot láthatja a közönség Velekei László koreográfiájaként.

Az Artusban a művészi, alkotó munka elsősorban a megismerés folyamatának eszköze. Figyelünk, keresünk és megosztjuk, ha találunk valamit. Ezt nevezzük előadásnak, – most inkább tanulmánynak. A raj egy olyan biológiai jelenség, amelyben a sok egyedből álló élő rendszerek (pl. a hangyák, méhek, madarak, halak) egyes tagjainak külön-külön öncélú viselkedése ellenére a rendszer egészében megjelenik egyfajta kollektív intelligens viselkedés. De hogyan működik a raj? Hogyan kommunikál és hogyan hoz döntéseket? Az egyedi döntések vagy az egyedek döntéseinek sokasága, összessége az, ami a raj közösségét irányítja, mozgatja? Felfogható-e a raj egy egységes lényként?

Egy este, két előadás Nagy Emese, Simet Jessica és Várnagy Kristóf táncosokkal, akik a DART formációból kiválva, új néven megalapították a MA•ZE -t. Az eddigi közös munkáikat jellemző határtalan szenvedély és dinamizmus, mit sem változik, sőt, egy még bátrabb csapatra lehet számítani, amelyik ezúttal a Batsheva Dance Company két táncosát, Guy Shomronit és Yaniv Avrahamot hívta meg koreográfusnak.

Velekei László Harangozó-díjas koreográfus alkotásai fókuszában mindig az emberi érzelmek és azok mozgatórugói állnak. Tolsztoj terjedelmes regényéhez is ezzel a szűrővel nyúl: lecsupaszítva a cselekményt a két főhősre: Annára és Vronszkijra helyezi a hangsúlyt úgy, hogy közben szakít a kronologikus történetmeséléssel.

A Kulturális Minisztérium és a Nemzeti Örökség Intézete által is támogatott projekt célja a lengyel kultúra népszerűsítése külföldön az ottani partnerekkel folytatott, közös szakmai találkozók és megbeszélések (workshop) révén. Ennek része a 2017 őszén Szlovákiában, Magyarországon és Horvátországban tervezett koncertturné is.

A szivárvány minden színével várják a közönséget július 31-én a Várkert Bazárba. A FlamenCorazonArte Táncszínház és meghívott külföldi vendégművészei a különböző flamenco stílusok széles palettájából adnak ízelítőt, a tradicionális és modern irányzatokon keresztül, valamint a társulat eddigi táncszínházi produkcióinkból is láthatnak részleteket a nézők.

A darab, akárcsak egy kulturális kirakós az emberi DNS sokszínűségét mutatja be tíz táncos és meglepő kombinációk segítségével. A koreográfia keleties hangulatot idéző, hullámzó és kecses mozdulatokkal vegyíti a klasszikus elemeket. Ez a lüktetés, zenei változatosság és az egyre mélyülő, jelentősebbé váló lépések kavalkádja biztosítja az előadás sokszínűségét.

Dada Masilo 12 éves korában látta először A hattyúk tava című előadást és egyből elhatározta, hogy egy nap színpadra állítja a saját verzióját. Darabja, mely többnyire az eredeti történetre és dallamra épül –néhány trükkös csavarral fűszerezve, melyek lényegében teljesen átalakítják a történetet – 2010-ben debütált Dél-Afrikában. Ha kíváncsi vagy, hogy néz ki egy kortárs darab fűszerezve afrikai és klasszikus elemekkel dél-afrikai táncosok előadásában, ahol a legkevésbé sem számít a nem és a bőrszín, hiszen minden a feje tetejére áll, akkor Dada Masilo előadásán a helyed!

Kollektív érzelmi légkör, rituálékon alapuló táncmozdulatok és tizenegy meztelen táncos, akik átmenetileg egy csoportot alkotnak. Az egység megőrzése mindennél fontosabb, minden a csoport érdekében történik és senki nem marad egyedül – a tagok mindenre és mindenkire figyelnek. Nem számít a meztelenség, csak a mozdulatok, a hangok és a közösség.

Alkategóriák