A magyar táncművészeti és táncszínházi élet online magazinja.

A Duda Éva Társulat és a Budapesti Operettszínház közös produkciója a próza, a zene, a tánc és a videóanimáció egyedi hatásával idézi meg Frida Kahlo életét. A különös sors, a női erő, hit és bátorság, ami a közismert mexikói festőnő életét jellemezte, Frida címmel márciustól az Átrium Film- Színházban elevenedik meg.

A Győri Balett február 24-én indult 12 napos németországi turnéra. A társulat 7 alkalommal mutatja be ifj. Harangozó Gyula Zorba és Vámos György Szentivánéji álom című darabját. A 20 éve tartó főként német nyelvterületet érintő vendégszereplés - sorozat minden év kora tavaszán valósul meg a Schlote Production GmbH ügynökség szervezésében.  Az utazó karaván közel 40 fővel múlt héten indult útnak. Előadásaik az alábbi városokban láthatók majd: Wolfsburg, Lünen, Lingen, Iserlohnban, Hanau, Bad Kissingen, Waldkraiburg.

A Tünet Együttes két táncművésze, Furulyás Dóra és Szász Dániel szóló produkciókat mutatnak be közös estjükön. Furulyás Dóra sajátos elmetérképet rajzol meg a mindannyiunk agyában pörgő félelmekről, elvárásokról és görcsökről. Szász Dániel az ösztönök világába szervez expedíciót, hogy kiderítse, mivel lehet és mivel veszélyes együtt élni az ember legrejtettebb természetéből. Az önmagukba merülés egyre mélyebb és mélyebb köreiből sikerül új emberként, győztesen kikerülniük, vagy minden kezdődik elölről?

Miképp őrizhető meg az emberség egy embertelen rendszerben? – teszik fel a kérdést a Pécsi Balett táncművészei a Száll a kakukk fészkére című táncszínházi előadásukban, melynek budapesti bemutatója február 24-én lesz a Müpában, a Nemzeti Táncszínház szervezésében. A Pécsett nagy sikerrel futó érzelemgazdag előadást Vidákovics Szláven rendezte, a koreográfiát Vincze Balázs készítette. Ken Kesey kultikus regényének táncszínházi adaptációjához Kovács Benjámin zeneszerző eredeti kompozíciója teremt feszültséggel teli atmoszférát, a díszletet és a jelmezeket Fenyő Péter tervezte. 

A múzeum csarnokában egy festményt figyelő asszony ül. Az ajtó közelében egy férfi áll, és figyeli a helyszínt. Ez az olaszországi Siena városába utazó La Veronal társulat új, az emberi test fogalmáról gondolatokat indító projektjének kiinduló helyzete. Az emberi test mindig is a múló századokat reprezentálta, és a művészet oly sokféleképpen kötelezte el magát az emberi téma mellett, alkalmasan láttatva azt, míg a művészek a testet hüvelyként és erős projektorként aknázták ki. A darab az olasz művészet történetének megközelítésébe, egy, az ember újra saját tudatára ébredését jelentő reneszánsz korban kezdődő és a korabeli valóságig eljutó utazásba ágyazódik.

Pataky Klári 2003-ban végzett a Színház- és Filmművészeti Egyetem Koreográfus szakán, azóta független koreográfusként dolgozik.
2008-ban a Nagyon jól vagyok, lszi ne keress! című darabját a kritikusok és szakírók alkotta zsűri Lábán Rudolf-díjban részesítették. 2014-ben Imre Zoltán-díjjal ismerték el koreográfusi munkásságát. Az izgalmasan sokoldalú, érzékeny koreográfus munkáiban folyamatosan művészi arculata megújítására, illetve egy csak rá jellemző formanyelv kialakítására törekszik. Előadásaiban minden egyes alkalommal új témákat, s ezekhez új formákat keres.

Izgalmas dupla esttel érkezik a Budapest Táncfesztiválra a Scottish Dance Theatre. Az est egyik fele a Dreamers című darab, amelynek alkotója a kritikusok által is elismert szlovák koreográfus Anton Lachky, és egy új mű - a TutuMucky -  Botis Sevától, aki egy friss új hang a brit tánc területén. Ők közösen egy kirobbanó energiákban gazdag, humoros és magával ragadó munkával teli estét kínálnak. 

Adott időben egy előadó, egy akcióban, egyfókuszú figyelemben. Az előadók is kapcsolódnak a közönséget alkotó emberek csoportjához és a közönségnek, akárcsak az előadónak, felelőssége van a színházi élményben. Mindez több lehetőséget kínál arra, hogy előadó és néző viszonyba kerüljön egymással. Éppúgy, mintha időt szánunk arra, hogy megismerjünk valakit, akkor megnő a kötődés lehetősége. A nézőktől érkező reakciók színezik a jelenidejű színpadi cselekvést, ami behoz egy változó, ismeretlen tényezőt.

A Szegedi Kortárs Balett és a Nemzeti Táncszínház közös produkcióját, a Juronics Tamás által koreografált Abszurdiát február 17-én mutatják be a Szegedi Nemzeti Színház Kisszínházában, március 1-én pedig a Budapest Táncfesztivál keretében, a Müpában.

Hosszan tartó, súlyos betegség után, életének 75. évében elhunyt Csikós Attila Kossuth- és Jászai Mari-díjas építész, jelmez- és díszlettervező. Ókovács Szilveszter főigazgató az Operaház örökös tagjának és mesterművészének halála előtt egy nappal levélben tolmácsolta, hogy az Arabellához és a Szilfid című baletthez készült két utolsó díszletét az Opera védetté nyilvánítja, és megőrzi az utókornak. Csikós Attila 40 éven át határozta meg az Opera látványvilágát egyenes folytatója az Oláh Gusztáv-i, Fülöp Zoltán-i örökségnek. Ez volt az életműve, Csikós Attilát az Operaház saját halottjának tekinti.

Alkategóriák