A magyar táncművészeti és táncszínházi élet online magazinja.

Magány, vágy, szerelem, testiség, erőszak, hatalom, kiszolgáltatottság, birtoklás, őszinteség, képmutatás. Frenák Pál - már-már kényszeresen – olyasmivel viaskodik, amivel mindenki találkozik a maga életében, legfeljebb nem vívja meg küzdelmét olyan élet-halálra szóló elszántsággal, ahogy azt az In_time táncosai teszik a színpadon. 

A csapat 10 éves évfordulójára készülő előadás harsány finálénak ígérkezik, kortárs show biz, egy parádés táncdalfesztivál hangulatát idézve, a gyönyörködtetés céljából, magunk és a közönség szórakoztatására. Rainbow, Paradise, Sugarsex!

Életének 77. évében vasárnap meghalt Foltin Jolán koreográfus-rendező, táncpedagógus, a nemzet művésze. A Kossuth- és Erkel Ferenc-díjas alkotó életművét a magyar népművészethez, folklórhoz való viszonya, mély ismerete és különleges megközelítése határozta meg. Műveiben emberi történeteket, kapcsolatokat, sokszor női sorsokat fogalmazott meg: korát megelőző bátorsággal beszélt nőként a nőkről; társas és társadalmi szerepeinkről, együttélésünk vélt, vagy valós szabályairól, a Kárpát-medence történelmének kiszolgáltatott emberéletekről. Anyanyelve a folklór volt, de ezt a nyelvet olyan személyes, alanyi beszédmóddal használta, hogy az műveiben költészetté vált - olvasható a család közleményében.

A Rómeó és Júlia a Nemzeti Táncszínház színpadán debütál október 26-án, a Carmina Burana budapesti bemutatója november 2-án lesz a Müpában, a Nemzeti Táncszínház szervezésében.

Meghalt Alicia Alonso kubai táncos és koreográfus, minden idők egyik legnagyobb balettművésze. A legendás balett-táncosnő csütörtökön halt meg egy havannai kórházban, 98 évesen - közölte az általa alapított Kubai Nemzeti Balett.

Lázálomszerű, szürreális képek, egyszerre érzéki és energikus táncosok, küzdelem a túlélésért egy elszigetelt, távoli világban. Mindez keveredik Sidi Larbi Cherkaoui Nomad című előadásában, amely – a koreográfus korábbi darabjaihoz hasonlóan – nagyon erősen hat az érzékeinkre és az érzelmeinkre.

A Győri Balett bemutatója a világirodalom egyik leghíresebb románca, az Anna Karenina táncszínházi adaptációja lesz, melyet Velekei László Seregi- és Harangozó-díjas koreográfus állít színpadra. A Tolsztoj klasszikus művén alapuló koreográfia középpontjában Anna, a tragikus sorsú asszony áll, az ő szenvedélyes szerelmét, vívódásait és anticipált bukását ülteti át együttesünk a tánc nyelvére.

Október 31-én lesz látható az évad első IZP estje a Nemzeti Táncszínházban, melynek keretében Egyed Bea: THE DARK NIGHT OF THE SOUL és Várnagy Kristóf: TEST EST / FIGURE ACT című darabjai kerülnek bemutatásra.

A Feledi János vezette Feledi Project legújabb kreációja a CAFe Budapest Kortárs Fesztiválon kerül bemutatásra a Müpában. Október 19-én a tavalyi nagysikerű Orfeusz előadást is újra láthatja a közönség.

Ki ne ismerné a szerelmet és ki ne ismerné Shakespeare szerelemről szóló drámáját, a Rómeó és Júliát? Örök érvényű gondolatok és emberi viszonyok, az érzelmek legszélesebb skálája jelenik meg a két ellenségeskedő veronai család gyermekei között szövődött szerelem történetében. A tragikus kimenetelű, a drámát vígjátéki elemekkel is színező tragédia az elmúlt ötszáz évben számtalan feldolgozást ért meg, balettszínpadon 1785-ben beszélték el először a tánc nyelvén. A tragédia egyik legnépszerűbb megzenésítése Prokofjev 1936-banszületett balettje.