A magyar táncművészeti és táncszínházi élet online magazinja.

Kecskemét City Balett és a Kecskeméti Katona József Nemzeti Színház: táncszínházii előadás William Shakespeare műve nyomán.

A Pécsi Balett repertoárján mindig is szerepeltek a gyermek és ifjúsági korosztályt megszólító balettek. Kiemelt feladatunknak tekintjük a táncszerető és a táncot értő fiatal közönség művészeti nevelését. A fiatal korosztály számára készült előadásaink célja a minőségi szórakoztatás mellett a klasszikus művek megismertetése és újszerű interpretálása. Előadásainkban a magas színvonalú tánctechnika mellett legalább olyan fontos a humor, a játékosság. Táncművészek kivételes karakterábrázoló tehetségükkel varázsolják el a nézőket, legyenek kicsik vagy nagyok. Vincze Balázs rendező-koreográfus többgyermekes édesapaként jól ért a legkisebbek nyelvén; koreográfiája, a Hófehérke és a hét törpe az utóbbi évtizedek egyik legsikeresebb mesebalettje volt.

Közel négy éve kapott meghívást a németországi Fellbach városától a Pécsi Balett társulata, hogy a Rómeó és Júlia című előadásukat bemutassák testvérvárosukban. Az előadások már ki voltak tűzve, amikor a világjárvány közbeszólt. A programot akkor elhalasztották, de az egyeztetések folyamatosan zajlottak azóta is. Az időközben újraindult repertoárjátszásuk mellett, mely szerencsére igen sűrű és változatos, a Pécsi Balett november 6. és 10. között végre megvalósíthatja a német turnét.

A Magyar Táncművészeti Egyetemért Alapítvány Kuratóriuma és a Magyar Táncművészeti Egyetem 2023. november 21-24. között rendezi meg első önálló nemzetközi balettversenyét, Budapest Ballet Grand Prix néven. A Szervezőbizottság 2023. október 24-én tartott sajtótájékoztatót a Magyar Táncművészeti Egyetem Zórándi termében, amely az „Egy hónappal a Budapest Ballet Grand Prix” előtt címet viselte.

Az Inversedance - Fodor Zoltán Társulat fiatal koreográfusainak bemutatkozása egy duplaesten látzható, a Nemzeti Táncszínház Kistermében, november 8-án.

Októberben többállomásos magyarországi turnéra készül a Háromszék Táncegyüttes. Az idén 200 éve született Madách Imre műve nyomán készült Tragédia c. táncszínházi produkciót premierként négy megyeszékhelyen láthatja majd a közönség. Október 25-28. között a Nemzeti Táncszínház társszervezésében, Debrecenben, Kecskeméten, Budapesten, illetve Veszprémben mutatják be a Könczei Árpád által rendezett előadást.

Az előadás mozgásvilágát a Tai Chi Chuan, a Shen Dao Kung Fu és az ezekből építkező természetes gesztusok ötvözete adja. Minimalista zenei kompozíciója olyan hangszerekre épül, mint a harmónium, a fúvósok, az ének vagy az emberi lélegzet, vagyis mindazon hangszerek és eszközök, melyek a levegő mozgásának, áramlásának gyöngéd vagy éppen vad erejét használják. Az előadás tere, mely egyszerre képzőművészeti és szellemi tér – mint az Artusnál mindig – most is az egyik legmeghatározóbb alkotó elem. Ez alkalommal is több mint látvány vagy az előadást befogadó hely – a tér maga a tartalom.

Van itt minden: multikulturális vogue, transzcendencia, queer szóló, technológiai bravúrok. Hol dokumentumfilm, hol élő közvetítés, és közben még egy kis ballroom voguing is. A cím a queer ball kultuszt bemutató Paris is Burning című dokumentumfilmre utal, de most nem New York -, hanem Yishun lángol, egy szingapúri negyed ahol még mindig helye van a vallási megmozdulásoknak, ünnepségeknek és rituáléknak.

A Follia annyit tesz: őrület. A négy táncosra készült koreográfia a nőiségről, a külvilág és a belső megélések konfliktusáról beszél. Amikor mindenki úgy csinál, mintha minden rendben lenne, hogy lehet, hogy neked mégis fáj? Ki vagy te ebben a rendszerben? Meddig hagyod, hogy elnyomjon? Őrjítő, mikor nem tudjuk hol van az igazság. Vajon ő passzív agresszív, vagy te vagy a paranoiás? Nem tudod, hogy monoton vagy biztonságos, hálátlan vagy jogos, szorgalmas vagy kihasznált. Közben a környezetünk sem hagy nyugodni, követeli tőlünk az általa képviselt normát. Mégis hogyan lehet feldolgozni az ebből fakadó szorongást? Talán ha kicsit megőrülünk: némi énekkel, nyelvtörővel és tánccal.

Az Audibles (Hallhatók) Mádi László, a Közép-Európa Táncszínház oszlopos tagjának harmadik, kifejezetten saját társulata számára készített koreográfiája. Az előadás, amellett, hogy a szokásosnál nagyobb figyelmet szentel az emberi kapcsolatok értelmezésére, úgy reflektál a jelenlegi világhelyzetre, hogy arra közben egyfajta pozitív figyelemmel tekint.