- Részletek
Az Amerikában élő kínai művész-polihisztor Shen Wei munkásságára a 2008-as Táncfórum keretében csodálkozhattunk rá első ízben mi, magyarok. Az akkori est (mely a mostanihoz hasonlóan két tételes volt) igencsak magasra tette a lécet: hogy a táncalkotó a látványvilág megteremtésében hallatlanul erős, azt még azok is elismerték, akik a mozgásvilágot nem tartották annyira kiemelkedőnek.
- Részletek
Évekkel ezelőtt már kaptunk ízelítőt Shen Wei világából. Akkor is a Nemzeti Táncszínház menedzselésében érkezett hozzánk a kínai származású, de zömmel az Egyesült Államokban élő-alkotó művész érzékeny, artisztikus és rendkívüli gazdagságú táncművészete. Bár már nem hat a felfedezés lenyűgöző erejével, hisz ismerjük már a finom, elegáns és lényegre törő mozgáskészletet, de nagyfokú izgalmat ígér az egy estébe sűrített két darab részletgazdagsága, alkotói gondolatvilága.
- Részletek
- Részletek
- Részletek
- Részletek
Amolyan „végeérhetetlenül induló”, „öröktől fogva kezdődve tartó” előadásindítást figyelhetünk meg, ugyanis, mikor a néző belép, az alkotók már ott állnak, gesztikulálnak a színpadon, miközben halk zene szól, így az az érzete támadhat, hogy az előadás már tart, valamikor, egy percekben nem mérhető időben már elkezdődött.
- Részletek
A Liszt-emlékév intenzív felhozatalának részeként találkozhattunk a LA Dance Company, Ladányi Andrea társulatának Szerelmi rapszódia című produkciójával a Bárkán. Ha van értelme (és persze, hogy van) az efféle, nagyszabású rendezvényeknek, megemlékezéseknek, akkor többek közt pont az, hogy az Üllői úti színházban bemutatotthoz hasonló, friss szellemű munkáknak helyet, teret, figyelmet adjanak.
- Részletek
- Részletek
- Részletek