- Részletek
- Részletek
A kortárs tánc újra és újra birokra kel a dramaturgiával. A mai progresszív táncnyelven alapuló előadásoknál rendre felmerül a kérdés, hogy mennyire ragaszkodjanak a világos és követhető tartalmakhoz, netalántán történethez is, és mennyire hagyatkozzanak csupán a mozdulatok és mozgások hiteles formai és érzéki erejére. Az esetek többségében úgy tűnik, hogy az ízléssel adagolt középutas megoldás válik be, természetesen tisztelettel adózva a mindig felbukkanó kivételnek.
- Részletek
- Részletek
A MU Terminálos évfolyam első idei előadásához érkezett. Bemutatkoztak az új tehetségek. Vagy inkább csak közvetítő közegei voltak két koreográfus (újra)bemutatkozásának? Ez volt az egyik alapvető kérdés, amely felmerült bennem a Terminál-estet követően. És itt nem a sziszüphoszi kérdéskör ringlispieljében szeretnék fejvesztve forgani: hogy az alkotás vagy az alkotó, s a rendező vagy a táncosok érdemelnek-e elsőbbséget? Csupán azon tűnődök, hogy a két előadás milyen mértékben a tanulókért, és milyen arányban a koreográfusokért jött létre?
- Részletek
- Részletek
Fehér Ferenc az idén Pécsett rendezett Fringe Fesztivál (Fringe Pécs2010) szakmai díját nyerte el, így nyílt lehetősége arra, hogy a Budapesti Őszi Fesztiválon új koreográfiával jelentkezzen. Erre az alkalomra készítette el a már rég óta magában cipelt Stix66 című szólóját. A koreográfus új darabjában az Alvilág mélyére ereszkedett, hogy ott nézhessen farkasszemet önmagával és a pokol lényeinek tükrében fogalmazhassa meg jelenének érvényes ars poeticáját.
- Részletek
Gold Bea Kések háza című táncjátéka az eredeti műtől való jelentős elhajlások, történethűtlenségek okán leginkább szabadparafrázisként definiálható. A táncdarab ezúttal egy verbális aktussal nyit, amely rögtön kettős értelmet nyer. Egy férfihang (Kövesdi László) dadogva, nyökögve, szaggatottan kiejti az alábbi mondatot. „Öt lányom volt, de mindegyik csúnya.”
- Részletek
- Részletek
- Részletek
A közel másfél és egyévszázados zeneművek és az azokra komponált egy és másfél évtizedes koreográfiák gépezete elkerülte a rozsdásodást. A kanadai társulat és a vendégségbe hozott produkciók technikai és formai virtuozitása üdítőbbnek hat, mint számos egészen kortárs kortársunk.