A magyar táncművészeti és táncszínházi élet online magazinja.

Bokor Zsuzsa

 

1993-ban végzett a Magyar Táncművészeti Főiskolán Sebestény Katalin évfolyamában. Ugyanabban az évben szerződtette az Operaház. 1997-ben címzetes magántáncosi kinevezést kapott.
Az alábbi rangos kurzusokon vett részt:
North Carolina School of the Arts (USA, 1993); Royal Swedish Ballet Academy (Stocholm, 1990); Kirov Balett (Szentpétervár, 1997, 1999 - betanulta A hattyúk tava Odette-Odíliáját és a Giselle címszerepét).

 

1992-2002-ig a Cincinnati Ballet tagja (Ohio, USA), ahol a következő jelentős szerepeket táncolta:
1001 éjszaka (Alive) / Nurida, Budur
Diótörő (Nini) / főszerep, Sugar Plum
Hófehérke (Simmons) / Hófehérke
Három testőr (Prokovsky) / Anna királynő
Tizenkét hercegnő (Simmons) / főszerep
Paquita (Franklin) / Grand pas de deux
Who Cares (Balanchine) / szóló
Four Temperaments (Balanchine) / szóló
Sync (Christe) / szóló
Postcards from the Sky (Simmons) / szóló
Twisted Elegance (Simmons ) / szóló
Beyond (Houghland) / szóló
Le plus qui lent (Rajmond) / szóló

Szerepei az Operaházban:
Pártay-Csajkovszkij: Anna Karenina / Kitty,
Petipa-Róna-Csajkovszkij: Csipkerózsika / Orgonatündér,
Zaharov-Aszafjev: A bahcsiszeráji szökőkút / Mária,
Vámos-Csajkovszkij: A hattyúk tava / Odette-Odília
Petipa-Vajnonen-Csajkovszkij: A diótörő / Mária hercegnő
Harangozó-Delibes: Coppélia / címszerep
Petipa-Harangozó-Minkusz: Don Quijote / Barátnő
Fellépett Zanella, Balanchine, Kylián, Manen, North és Harangozó egyfelvonásos balettjeiben.

 

A Cincinnati Ballet együttesével vendégszerepelt Portugáliában és az USA nagyvárosaiban, a Magyar Nemzeti Balett társulatával turnézott Mexikóban, 1993-ban egyéni meghívást kapott a Hallei Operába (Németország), ahol a Rómeó és Júlia női főszerepét alakította (kor.: R. Duse).

 

Balettmesterként az alábbi helyeken tevékenykedett:
Cincinnati Ballet Academy (1999-2002), Interlochen, Art Festival (2002).