Krámer György
1956 - ban születtem Budapesten.
Gyermekéveimet a Borsod megyében található Sajóbábonyban töltöttem, majd 1964 - től Miskolcon nevelkedtem.
1970-ben felvételt nyertem az Állami Balett Intézetbe, itt diplomáztam �79-ben klasszikus balett szakon. A diplomavizsgán az intézmény történetében először saját koreográfiával szerepeltem.
Alapító tagja voltam a Markó Iván vezette Győri Balettnek. Ottlétem alatt az együttes minden előadásán táncoltam kisebb-nagyobb szerepben. Két darabom volt az együttes repertoárján, a Pygmalion című zene nélküli kettősöm és a Sírvers című egyfelvonásosom.
Egyéni ambícióimtól hajtva 1984 - ben megváltam a Győri Balettől.
Szabadúszó koreográfusként kezdtem dolgozni. Meghívásokat kaptam az ország legkülönbözőbb színházaiba. Operettek, musicalek, rockoperák táncait, operabetéteket koreografáltam, prózai előadások mozgásait terveztem, táncoltam, tanítottam. Ez volt számomra a színház világával való igazi megismerkedés időszaka.
Munkatársa lehettem többek között Horvai Istvánnak, Ruszt Józsefnek, Szikora Jánosnak, Ács Jánosnak, Valló Péternek, Szinetár Miklósnak, Marton Lászlónak, Horváth Péternek, Gárdos Péternek, Sándor Pálnak. A színházi munkák mellett TV-s produkciók, játékfilmek forgatásában működtem közre. Két önálló táncfilmet forgattam a Magyar Televízióban.
1984-ben a Pécsi Balett számára készítettem balett-estet.
1985-től rendszeresen dolgoztam a Rockszínházban. Ebben az évben, a Vigadóban készítettem balett-estet, operai táncosok részvételével.
1986-ban volt a Szegedi Szabadtéri Játékokon a Jézus Krisztus Szupersztár című rockopera magyarországi ősbemutatója, melynek koreográfusa voltam.
1987-ben egy görög együttesnél táncoltam, mint vendégszólista.
1988-ban fél évig az izraeli Kibbutz Dance Company - nél dolgoztam, mint táncos és balettmester.
1989-ben a Szegedi Balett igazgatója lettem.
1991-ben leszerződtem a Rockszínházhoz, balett-igazgatónak.
1992-ben Harangozó-díjjal tüntettek ki.
1995-ben a Rockszínház megszüntetésekor Szinetár Miklós meghívott az Operett Színház belett-igazgatójának.
1998-ban újra kezdtem dolgozni Markó Ivánnal, aki a József és testvérei című darabjába hívott szólistának.
Művészi pályám egyik legjelentősebb korszaka a Veszprémi Petőfi Színházhoz kötődik.
Ide 1991-ben kerültem, Vándorfi László hívott, vezető koreográfusnak. Nem sokkal ezután kezdett el működni irányításommal a Veszprémi Táncműhely, mely munkásságával megszerettetett egy a városban mindaddig jelen nem lévő műfajt. Kiváló zeneszerzők, neves táncművészek és koreográfusok közreműködésével a táncművészet új fellegvárává tette a színházat.
A Petőfi Színházban számos prózai előadás mozgástervezése mellett, hét musical koreográfiáját készítettem el, három egészestés táncszínházi produkciót koreografáltam és egyben táncoltam.
Itt kaptam lehetőséget arra, hogy színházi rendezőként is kipróbálhassam magam. Rendeztem három mesejátékot és egy musicalt (Gyalogcsillag, Többsincs királyfi, Táltos János, Dzsungel könyve).
A 1999/2000-es évadban Petőfi-díjas lettem.
2001-ben egy csodálatos munkával búcsúztam a veszprémi színháztól, megrendeztem Tolsztoj, Legenda a lóról című darabját.
1998 májusában rendeztük meg Vándorfi Lászlóval közösen az első táncfesztivált Veszprémben. A fesztivál azonnal vitathatatlan szakmai sikert aratott.
Az azóta évről - évre visszatérő rendezvényről elmondhatjuk, hogy az országban egyedülálló, a kortárs Táncszínház legjavát felvonultató, zenészek, képző- és fotóművészek sokaságát megmozgató fesztivál Veszprém egyik legjelentősebb kulturális eseményévé vált.
Halasi Imrével 1995-ben találkoztam először, amikor zalaegerszegi színigazgatóként meghívott a színházába rendezni. Később a Budapesti Operettszínházban voltunk közeli munkatársak. Az Operettből való távozásunk utáni évadban együtt vittük színre Pécsett a Valahol Európában című musicalt. Amikor megpályázta a Miskolci Nemzeti Színház igazgatói székét, szinte természetes volt, hogy magával hív Miskolcra.
Ezt követően a Miskolci Nemzeti Színházban bemutattuk a Boleró és a Hattyúk Tava Mulató című táncszínházi darabomat és megrendeztem a Dzsungel Könyve című musicalt. Majd a Vasgyári capricco és a Faust-Prospero című kamaradarabok következtek.
A mai napig együtt dolgozom Vándorfi Lászlóval, most már a Pannon Várszínház keretein belül. Itt mutattuk be a Drakula című táncszínházi produkciót, megrendeztem a Pál utcai fiúk című Molnár Ferenc darabot, valamint koreográfiát készítettem a Légy jó mindhalálig és a Valahol Európában című musicalekhez.