Román Sándor
Román Sándor 1983-ban végzett az Állami Balettintézetben Tímár Sándor növendékeként, akivel már akkor több gyűjtő és tanító körúton vett részt. A Honvéd Együttesben szólistaként, később koreográfusként a néptánc műfaján belül olyan új koreográfiákat hoz létre, mint a Nagyapáink tánca vagy a Kertész álma. Dolgozik a Budapest Táncegyüttesben, az Állami Népi Együttesben, ahol szintén a magyar folklórkincs új irányban való megfogalmazásával foglalkozik. Egy éves amerikai tanulmányútja után a kortárs tánctechnikák magyar néptáncba való beépítésével létrehozza saját tánctársulatát, az ExperiDance-t. Koreográfusként emellett a Nemzeti Színházban és számos vidéki színházban, több rendezővel együtt, évente különböző műfajú előadást hoz létre. Több filmrendezővel dolgozott együtt (Jancsó Miklós, Berményi Géza, Novák Emil, Meskó Zsolt), a filmek koreográfusa és aktív közreműködőjeként. A színházban és a filmezésben szerzett tapasztalatait az ExperiDance együttesben sűríti össze, melynek eredménye egy új táncstílus létrejötte. Az ExperiDance hatalmas nézettségnek örvend, több éve szerepel a Nemzeti Táncszínház és Művészetek Palotája repertoárjában teltházas előadásokkal.
E mellett elkezd újra a klasszikus balettel foglalkozni, hiszen az Állami Balettintézet mester képzésén klasszikus balettmesteri diplomát szerez. Dolgozik a Táncművészeti Főiskolán, Győri és Pécsi Balettnek, a Szlovén Nemzeti Operában (Ljubljanában) és a Bolzano Városi Színházban.
Célja, hogy a balettművészetbe beépítse azokat a magyar elemeket, melyek egyedi stílusjegyeket hoznak létre a klasszikus műfajban, megtartva annak hagyományait is.