A magyar táncművészeti és táncszínházi élet online magazinja.

2021. október 26. 20:00 óra, Trafó KMH

Az elmúlt években a HODWORKS jellegzetességévé vált az önreflexió kulturális és politikai témákban, konkrét verbalizáció és elemelt absztrakció szintjén egyaránt. Hód Adrienn és alkotótársai folyamatosan azokat a helyzeteket keresik, amelyekben eltörölhetők a kortárstánc előadói és befogadói élményét előre kijelölő határok. A Trafóban 2020 januárjában bemutatott Még egy táncelőadásban három táncossal (Jenna Jalonen, Márcio Kerber Canabarro, Molnár Csaba) mennek tovább ezen az úton.

A darabban szubverzív és groteszk helyzetek sorozata mutat rá egy mélyről fakadó előadói frusztrációra. Az alkotók leplezetlenül, a HODWORKS-től megszokott frontális és ironikus módon foglalkoznak a kiszolgáltatottság, a sikerélmény és a szeretetéhség kérdéseivel. Fenntartások nélkül, a végletekig merészkedve, mindenre képesek a színpadi túlélésért. Az így kialakuló performatív kudarcjáték köthető az alkotást kívülről nehezítő körülményekhez, de az előadók személyes kétségeit is rivaldafénybe állítja. Az előadói megpróbáltatásokból eredő félelem és öröm végül talán nemcsak kérdőjelekhez vezet, hanem olyan kortárstánchoz, amelyet a három táncos nem csupán előad, hanem megoszt a közönséggel.

hod dd
Fotó: Dömölky Dániel 

HODWORKS
Még egy táncelőadás

alkotótársak és szereplők: Jenna Jalonen, Márcio Kerber Canabarro, Molnár Csaba
művészeti konzultáció, dramaturg: Szabó-Székely Ármin
művészeti konzultáció, workshop: Szabó Veronika
zongorán kísér: Anton Rosputko
zene: Liszt Ferenc: Transzcendens etűdök (no1, no2, no3, no4, no11)
nemzetközi forgalmazás: Ujvári-Pintér György
koreográfia: Hód Adrienn

www.hodworks.hu

A HODWORKS-ről:

Hód Adrienn 2007-ben alapított társulatával, a HODWORKS-szel dekonstruálják a test, a mozgás, a tér és a zene kereteit, és meglepő módokon építik újjá. A társulat keménymagját szabadúszó táncosok adják, akik változó konstellációkban már évek óta dolgoznak együtt. Előadásaikat három alkalommal válogatták be az európai tánchálózat Aerowaves programjába, Magyarországon pedig többszörös nyertese a Lábán Rudolf- és Imre Zoltán-díjnak. Hód Adrienn a színházat olyan biztonságos térként képzeli el, ahol a felvetett témák és a róluk szóló párbeszéd teljes mélységükben tárhatóak fel és tehetők művészileg láthatóvá. Legyen szó a meztelen test radikális felfedezéséről a Pirkadban (2014), az érzelmi és nyelvi kifejezés extrém formáiról A halandóság feltételeiben (2015), vagy harsány revügörlök extatikus, személyes történetek és társadalmi diskurzusok töredékeiből összeálló tudatfolyamba meneteléséről a Grace-ben (2016), Hód a performatív ábrázolás határait feszegeti, és új területeket próbál feltárni túl a nézői elvárások tabuin és konvencióin. A színpad játszótér számára, ahol a jelek megszabadulnak előre meghatározott jelentésüktől. Előadásai mindig új táncformákhoz és dramaturgiai elvekhez jutnak el, újra és újra merészen továbbgondolva a kortárs táncban rejlő lehetőségeket. A HODWORKS a személyes önkifejezés komplexitását és radikalitását hangsúlyozza, és a maga meztelenségében tárja elénk az identitás rétegzett konstrukcióját. Ebben az értelemben Hód Adrienn munkáját olvashatjuk a veszélyeztetett művészi és személyes autonómia kontextusában is, a függetlenség védelmére és visszanyerésére irányuló (had)mozdulatként.