A magyar táncművészeti és táncszínházi élet online magazinja.

Budapesti bemutató: 2021. november 9., 19:00 óra Nemzeti Táncszínház Nagyterem 

A Carmen táncdráma az alapvető emberi érzelmeket veszi górcső alá: szerelem, szerelemféltés, féltékenység, vágy, csábítás, valamint a férfi és nő között létrejövő dominancia. A Szeszély című, humorral telített darab a való életből vett, változatos szituációkat mutat be, emberekről szól, akik küzdenek a beilleszkedéssel, és folyton racionálisan igyekeznek viselkedni. Az Aritmia balettet a koronavírus-járvány kapcsán, annak társadalomra gyakorolt hatásainak, valamint a karantén időszaknak dedikálva alkotta meg Egerházi Attila. A megszokott életritmusunk megtört, megváltozott, ha úgy tetszik, bizonyos értelemben véve aritmikussá vált.

Carmen

A balett alapvető emberi érzelmeket vesz górcső alá, úgy mint szerelem, szerelemféltés, féltékenység, vágy, csábítás, valamint férfi és nő között létrejövő dominancia. A táncdráma megalkotásával semmiképpen nem volt célom, hogy az illusztrációul szolgáljon Carmen és Don José örök érvényű történetéhez, hanem hogy Bizet operájából, Rodion Schedrin által írt tánc szvitté komponált zeneművet láttatva a zene, a tánc és a szcenográfia (színpadkép, jelmez, díszlet és világítás) egységbe öntése révén egy új minőséget hozzak létre. (Egerházi Attila koreográfus)

Szeszély

Alexander Ekman 2006 nyarán, a barcelonai IT Dansa közreműködésével alkotta meg a Szeszély című darabot. Humorral telített előadás emberekről, akik szakadatlan küzdenek a beilleszkedéssel és folyton racionálisan igyekeznek viselkedni. Hogyan próbáljuk fenntartani ép elménk látszatát még akkor is, mikor legbelül az őrület kerülget bennünket… A mű egésze való életből vett, változatos szituációkat mutat be. A próbákat nézve döbbentem rá, hogy egy különös musicalt sikerült alkotni, mely sötét és szomorú. Valójában nem tudod eldönteni, most nevetni kellene-e vagy sem. Humoros, de nem igazán vicces… Szomorkás, mégsem annyira szomorú. Élvezetes, ám mégsem annyira kellemes. (Alexander Ekman koreográfus)

Aritmia

Az aritmia - ami orvosi kifejezéssel élve szívritmus-zavart jelent – ez esetben metaforának tekintendő. Életünket harmónia és diszharmónia, ritmus és aritmia (azaz a normálisnak, megszokottnak tekintett ritmus megváltozása, megtörése) jellemzi. Az élet ritmusa olykor egyenletes, máskor pedig egyenletlenné válik. Vonatkozik ez az egyénre, párkapcsolatra, vagy akár több ember kapcsolatára, de vonatkozhat egy társadalomra is. A balettet négy táncművész egy viszonylag szűk térben táncolja. (Egerházi Attila koreográfus)

szfcarmen

Székesfehérvári Balett Színház: Carmen

Carmen
Előadják:
Carmen: Cristina Porres Mormeneo/Kovalszki Boglárka
Don José: Fernando Gabriel Luis Luis/Dávid Janík
Michaela: Elisa Lodolini/Eva González Buendía
Torreádor:Leigh Alderson/Francesco Vitale Farris
Zuniga őrmester: Dávid Janík/Fernando Gabriel Luis Luis
Dohánygyári munkásnők: Chiara Malavasi/Cristina Porres Mormeneo, Wu Meng-Ting, Eva González Buendía/Elisa Lodolini, Fernanda Losada, Kovalszki Boglárka/Cristina Porres Mormeneo
Katonák: Francesco Vitale Farris, Yoshitake Koh, Lin Yun-Cheng

Zene: Rodion Shchedrin (Bizet nyomán)
Jelmezterv: Andrea T. Hammer, Dusana Heráková
Fényterv: Egerházi Attila
Díszletterv: Árvai György
Próbavezető balettmester és koreográfus asszisztens: Cristina Porres Mormeneo
Koreográfus: Egerházi Attila

Szeszély
Táncolják:
Chiara Malavasi, Cristina Porres Mormeneo, Eva González Buendía, Wu Meng-Ting, Elisa Lodolini, Maria Fernanda Losada, Kovalszki Boglárka, Fernando Gabriel Luis Luis, Leigh Alderson, Dávid Janík, Lin Yun-Cheng, Francesco Vitale Farris

Zene: Antonio Vivaldi: Négy évszak (Tél); Marcelle de Lacour: La pendule de Marie-Antoinette; Edmundo Ros: Bolero; Nina Simone: My Baby Just Cares for Me
Jelmezterv: Alexander Ekman
Fényterv: Alexandre Kurth
Betanító balettmester: Mathilde Van de Meerendonk
Próbavezető balettmester: Cristina Porres Mormeneo
Koreográfus: Alexander Ekman

Aritmia
Táncolják:
Cristina Porres Mormeneo, Wu Meng-Ting/Eva González Buendía, Fernando Gabriel Luis Luis, Dávid Janík

Zene: Christoph Willibald Gluck és Giovanni Sgambati / James Rhodes: Orfeo et Eurydice - Mélodie for piano solo; Johann Sebastian Bach: Concerto en ré mineur, BWV 974: II. Adagio; Feeding: Shifted; Orquesta Club Miranda: Serenata
Jelmezterv: Dusana Heráková
Színpadkép és fényterv: Egerházi Attila
Koreográfus asszisztens és próbavezető balettmester: Cristina Porres Mormeneo
Koreográfus: Egerházi Attila