Halász Tamás: Időmérték
- Részletek
Vida Virág: Táncos tárlatvezetés
- Részletek
A debreceni Modem (Modern és Kortárs Művészeti Központ) szinte fennállása óta szoros és figyelemre méltó szimbiózisban él a képzőművészeten kívüli egyéb kortárs műfajokkal, különös tekintettel a kortárs táncra és performanszokra. Ebben a - kiváló helyszíni adottságokkal rendelkező- intézményben született meg Horváth Csaba Kalevalája, A tavasz ébredése, de többször megmutatkozhatott Ágens, Gergye Krisztián számos zeneszerző, író, együttes és magányos alkotó.
Vass Kata: „Annyi bánat a szívemen…”
- Részletek
Halász Glória: Gyémánt félkrajcár
- Részletek
Vida Virág: Fű alatt a téma
- Részletek
Nehéz eldönteni, hogy Gál Eszter magabiztos művészi merészségből, vagy inkább - sokat elbíró, tág értelmezési tartománya miatt- az egyszerűség kedvéért választotta a kertet témájául. Az elemző-értelmező olvasathoz fontos lenne tudni az alkotó motivációját, de az előadás során egyértelmű jelekbe nem tudunk kapaszkodni. A koreográfust láthatóan nem inspirálta az a súlyos, szimbólumokkal terhelt jelentéskör, amely a kert fogalmához kapcsolódik, hiszen az előadás hangulata saját élményekből felépülő próbafolyamatra és dramaturgiai koncepcióra enged következtetni.
Sz. Deme László: Köztiség
- Részletek
Halász Glória: Egy újszülöttnek minden vicc új
- Részletek
Felnőttest játszani vagy felnőttet játszatni a MU Terminál V. évadának fiataljaival kétarcú eredményhez vezet. Ahogy Bicskey Lukács, az est konferansziéja elmondta: az „A”, vagyis a sorozat első estje a beavatást szolgálja. A két előadást látva ez nyilvánvalóan a technikába, az együttlétezésbe, nem az együttgondolkodásba való bevezetést jelenti, mert a koreográfiák egyelőre a táncosok helyett a koreográfusokat láttatják.
Vida Virág: A Szaturnusz katonái
- Részletek
Örjan Andersson öt fős csapata kiállja a próbát. Felkészült, magabiztos táncosok lépnek színre, erőteljes színpadi jelenléttel. Fekete jelmezük - a motoros dzsekihez hasonó cipzáras felsőrész és a szintén fekete alsó- uniformizálja megjelenésüket, a szubjektum számára kis mozgásteret enged. A koreográfus vállalja és érti a tiszta tánc lényegét. Biztos kézzel operál a cullbergi motívumok rengetegében.
Viola Szandra: Hangoskép, képes hang
- Részletek
Vass Kata: Lélektánc
- Részletek
Boris Eifman azon kevés mesterek közé tartozik, aki még a XXI. században is koreografál nagy balettet. A Dosztojevszkij regény adaptációja nagy kihívás, a cselekményt nehéz lenne teljes egészében végigkövetni. A Karamazov testvérek épp ezért inkább karaktereket, lélek rezdüléseket ábrázol, így elégítve ki a közönség igényét a teljes estés, történetet elmesélő produkciókra.