A magyar táncművészeti és táncszínházi élet online magazinja.

2015-ben mutatta be a Győri Balett a Ne bánts! című balett darabot, Velekei László koreográfus alkotásaként. Az előadás a családon belüli erőszak témáját dolgozta fel. A darab fókuszában egy fiatal lány állt; a család ”szentháromságának” egyik tagja. A társadalmi nyilvánosság felé a normális család képét betegesen közvetítő szülők a lakás ajtaját becsukva már nem alkotnak olyan szoros köteléket. Az anya rideg passzivitása utat enged a mindent irányítani akaró apa ámokfutásának. De mit tehet egy lány, akkor, ha a felemésztő családi közeg börtönként zárul rá? Ha már a saját testével is más rendelkezik? Ha a körülötte élők nem látnak semmit? Ha a barátok nem akarnak látni semmit? S ha a saját anyánk úgy tesz, mintha nem történt volna semmi..

A darab a jelenleg Hong Kongban élő és alkotó, vietnami származású koreográfus, Anh Ngoc Nguyen személyes vallomása a világunkban zajló, mindannyiunkat érintő változásokról. Tan Dun misztikus hangulatú "Szellem opera" című zeneműve meghatározó része az előadásnak. Magával ragad, megtart, majd elenged. Segít meghallani és megérteni a Földanya hangját.

Fehér Ferenc legújabb előadását 2022. május 6-án mutatja be Hakuna Matata címmel a Nemzeti Táncszínház Kistermében.

Életének 75. évében elhunyt Markó Iván táncművész, koreográfus, balettigazgató. Budapesten, az Állami Balett Intézetben végzett, 1967-ben. A Magyar Állami Operaház tagja, 1971-ben pedig magántáncosa lett. 1972-től 1979-ig a világhírű francia koreográfus, Maurice Béjart Brüsszelben működő társulatának A XX. század balettjének volt vezető szólistája.

Elhunyt Sterbinszky László táncos, balettmester, főiskolai docens. Az Állami Balett Intézetben 1961-ben szerzett balettművész diplomát, majd 1977-ben balettpedagógus szakot is végzett. Az Operaház tagja 1961 óta, 1971-től magántáncosa. 1983-ban visszavonult az aktív pályától, azóta sikeres balettmester itthon és neves külföldi társulatoknál. Az Állami Balett Intézet mestere volt 1968–1983 között, 1983-tól 1986-ig docense. 1991-től a Győri Balett és balettiskola balettmestere.

Április 29-én ingyenes szabadtéri eseménysorozattal ünnepli a tánc világnapját a Várkert Bazár. A mozdulatművészet határterületeiről érkező alkotók közösségformáló köztéri, workshopból kifejlődő, itt és most spontán születő előadással készülnek, amely annyira erősen épít a közönség részvételére, hogy végül velük együtt alakul közös mozgás-jammé. Az előadók minden érdeklődőt részvételre hívnak, hogy kilépve a megszokott néző-előadó felállásból részesei legyenek a mozgásstílusok egybefonódásának, ahol a workshop, majd előadás közös flow élménnyel ér véget.

A Nemzeti Táncszínház meghívására, a Budapest Táncfesztivál keretében mutatkozik be a legendás táncművész által alapított Martha Graham Dance Company, amely Martha Graham ikonikus koreográfiáit, illetve azok újragondolt változatait hozza el a Fesztivál Színházba.

Két hét tömény táncművészet: két helyszín, három neves külföldi együttes, nívós hazai előadások, egy táncritkaság, és a tánc világnapja. Ezt nyújtja a közönségnek a Budapest Táncfesztivál egy mondatba sűrítve. Ráadásul ez az év duplán számít: fesztivállal kezdett és zár a huszadik évét ünneplő Nemzeti Táncszínház, a táncünnep szervezője és házigazdája.

Negyvenéves pályafutással a háta mögött Frenák Pál olyan produkcióval készül a Bartók Tavaszra, melyben megidézi életművének ikonikus elemeit. FrenÁk újra és újra csak kérdez, most éppen férfi, tágabb kontextusban az ember lényegét adó titkok után kutatva.

A Ketten 2.0 sajátos vizsgálódó vízió, amelyben a párkapcsolatokat, a humanitás aktuális kérdéseit elemzi. Mészáros egy, a valóságtól elemelt, redukált tájba helyezi a koreográfiáját, hogy mikroszkopikus vizsgálat alá vegye az általa megjelenített viszonyokat. Mi nézők a koreográfussal együtt nézzük és vizsgáljuk a látottakat, bolyongunk a kapcsolat-füzéreken, és keressük az eközben megfogalmazódó gondolatokat.