A magyar táncművészeti és táncszínházi élet online magazinja.

A Pannon Filharmonikusok, a Pécsi Balett és a Bóbita Bábszínház hagyományteremtő céllal állítja színpadra a nagy klasszikust, A diótörőt a felemelő atmoszférájú pécsi kodály Központban. Pjotr Iljics Csajkovszkij A diótörő című remekműve a világ balett színpadjainak állandó és megunhatatlan darabja.

A Badora Társulat dupla táncestje a Nemzeti Táncszínház Kistermében 2021. november 20-án 19:30 órától látható.

Ebben a poétikus és spirituális szólóban Shivalingappa Shiva fenséges alakját ölti magára, aki az alkotás és a pusztítás istene. Egy hamuval teleszórt leplen táncol, amely az élet ciklikusságát szimbolizálja. A Compagnie 111 hetedszerre lép fel  a Trafóban 2021 november 19-20-án.

Az olasz koreográfus bőséges humorral és mély empátiával emeli az emberi tökéletlenséget kliséktől és külsőségektől mentes művészetté. A Zeusz lányait – Aglaia a ragyogás, Euphroszüné az öröm és Thaleia a virágzás istennője – ábrázoló A három grácia (Antonio Canova, 1812-1817) szoborcsoportból inspirálódva három profi férfi táncos és a rendező, Silvia együtt keresik a báj szó jelentését. Tánccal és beszéddel, de legfőképp melegséggel és könnyedséggel tárja fel a darab az emberi természet velejét, melyben férfi és nő találkozik, szerepektől mentesen.

2020-ban, a Tünet Együttes kísérleti évadának keretében készült az előadás. A csapat karanténközösséget vállalva közösen alakította ki és gyakorolta napi szinten azokat a rituálékat, amelyek a darab vázát adják. A meghatározott kereteken belül az előadás teljes mértékben improvizatív.

A Carmen táncdráma az alapvető emberi érzelmeket veszi górcső alá: szerelem, szerelemféltés, féltékenység, vágy, csábítás, valamint a férfi és nő között létrejövő dominancia. A Szeszély című, humorral telített darab a való életből vett, változatos szituációkat mutat be, emberekről szól, akik küzdenek a beilleszkedéssel, és folyton racionálisan igyekeznek viselkedni. Az Aritmia balettet a koronavírus-járvány kapcsán, annak társadalomra gyakorolt hatásainak, valamint a karantén időszaknak dedikálva alkotta meg Egerházi Attila. A megszokott életritmusunk megtört, megváltozott, ha úgy tetszik, bizonyos értelemben véve aritmikussá vált.

Mészáros Máté új bemutatójában évek óta tartó kutatását folytatja a testről, mint dinamikus tárgyról. A Trafó színháztermében a négy mozgó test és az állandóan változó, a szereplők által mozgatott fények hol megmutatnak, hol elrejtenek részleteket. Az alulról, oldalról megvilágított táncosok, a nyitott, időtlen helyzetek teremtenek lehetőséget arra, hogy ezekből a részletekből a néző maga rakja össze a számára teljes egészet.

A Vol. 1.3 egy háromrészes dupla előadássorozat. Oberfrank Réka és Molnár Csaba koreográfusok három-három bemutatóval jelentkeznek az évadban. Célunk ezzel az, hogy egy hosszú távú alkotói folyamatot dokumentáljunk: ne egy premierrel fejeződjön be a kreatív munka, hanem folyamatban gondolkodva mutassuk meg az egyes stációkat. Az első darabok (Vol. 1.1, Vol 1.2) premierje online már megtörtént. Most a színházban, élőben a Vol.1.2 lesz látható.

A Bozsik Yvette Társulat új, felnőtteknek szóló bemutatója a Nemzeti Táncszínház felkérésére, a világhírű román-francia író, Matei Visniec groteszk drámája nyomán készült.

Női lélek, férfierő, szenvedély és boldogság, hit és hazaszeretet – megannyi ihlető érzelemre komponált koreográfiát az elmúlt évtizedek során a Kossuth-díjas Zsuráfszky Zoltán és felesége, Zs. Vincze Zsuzsa Érdemes művész. Közös alkotómunkájuk tematikusan válogatott koreográfiáit mutatják be társulatukkal, a Magyar Nemzeti Táncegyüttessel.