2004. március 31. Millenáris
Tanaka Min, az egyik legjelentősebb kortárs japán táncos-koreográfus, a Japánból induló butoh-tánc nagy nemzedékének képviselője az utóbbi években számos képzőművészeti ihletettségű koreográfiát készített világszerte. Edvard Munch és Francisco Goya után most a legszuggesztívebb magyar festő-zseninek, a Napút szerelmesének, Csontváry Kosztka Tivadarnak a képei késztették alkotásra, ami számára mindig a táncosokkal történő közös szellemi útkeresést jelenti.
A �Cédrus� című produkció egy olyan alkotói folyamat jelentős állomása, amelynek során a koreográfus és a táncosok a képek metafizikai mélységeibe hatolva nem illusztrálják, hanem megélik az azokból áradó energiát, és ezáltal mintegy élő festménnyé alakítják saját testüket, mozdulataikat. Ez a táncprodukció a japán és a magyar mozdulatkultúra sajátos találkozását jelenti, amely a koreográfus és a táncosok személyes élményein, gondolatain keresztül olvad bele Csontváry képeinek világába. Az alkotás magányának, az alkotó egyén teremtő küzdelmének mozgásban, táncban kifejezett tragikumát mutatja meg az emberi lét és a természet, a csend és a hang, a mozdulat és a mozdulatlanság dinamikus lüktetését sugározva.
Koreográfus-rendező: Tanaka Min
Szereplők: Bozsó Ágnes, Fejes Kitty, Fodor Katalin (Harangozó-díjas), Jászberényi Éva, Szelőczey Dóra, Szent-Ivány Kinga(Harangozó-díjas), Bora Gábor, Horváth Csaba (Harangozó-díjas), Katona Gábor, Rogácsi Péter, Vida Gábor
Produkciós menedzser: Kozma András
Tanaka Min szólóestje a Bethlen Kortárs Táncműhelyben
Tanaka Min, a japán butoh-tánc egyik legjelentősebb képviseloje az 1960-as évek közepe óta foglalkozik tánccal, eleinte szóló performance-ok, fellépések formájában, amelyek révén a japán experimentális művészeti élet egyik legjelentősebb alakjaként vált ismertté.
2003 decemberében kezdett el dolgozni a Közép-Európa Táncszínház táncosaival.
E különleges, Magyarországon egyedülálló műhelymunka egyik alapvető módszere, hogy a koreográfus nem betanít, hanem a táncosokkal közösen "rátalál" a mozdulatokra, "felfedezi" a test állapotából születő mozgássorokat, vagy éppen statikus helyzeteket. Mindezt egy olyan közös szellemi-érzelmi útkeresés révén, amelynek során Tanaka Min az "útmutató" szerepét tölti be, nem behatárolva, hanem épp ellenkezőleg - megnyitva a táncos előtt tulajdon testének lehetőségeit. (Ennek a bemutatójára - Cédrus címmel - március végén kerül sora Millenárison.
A Bethlen téren tartott próbák során az 1920-as, 30-as éveket megidéző színház egyedi hangulata, a különleges térfelosztás egy önálló táncest bemutatására ihlette a koreográfust.
Az ősbemutató helyhez és időhöz kötöttsége olyan ritka színházi eseményt jelent, melyben a előadó-koreográfus és a helyszín szerves, egymástól elválaszthatatlan egységet alkot, tehát egyszeri és megismételhetetlen.
Workshop
A meghallgatás időpontja: 2004. április 1. (csütörtök)
Helyszíne: Bethlen Kortárs Táncműhely (1071 Budapest, Bethlen tér 3.)
Kérjük, hogy az érdeklődők kényelmes, mozgásra alkalmas ruhában jöjjenek!
Érdeklődés és előzetes időpontegyeztetés a 342-7163 számon, a Közép-Európa Táncszínház titkárságán, vagy a 30/468-8434 számon, Kozma Andrásnál.