A magyar táncművészeti és táncszínházi élet online magazinja.

Ősbemutatóval és fesztivállal kezdi a 2019/2020-as színházi évadot Feledi János által vezetett Feledi Project. A szerelem, a ragaszkodás és a dráma belengi az őszi előadásokat. Premierre készül Feledi János vezette Feledi Project, október 17-én mutatják be Orfeusz előadást a Művészetek Palotájában. Az előadás a Cafe Budapest Kortárs Fesztivál keretén kerül bemutatásra a Budafoki Dohnányi Zenekarral közreműködve.

A Közép-Európa Táncszínház társulata az új évadban új vezetéssel, stábtagokkal és nem utolsó sorban táncosokkal is bővült, s ennek köszönhetően újult erővel vág bele a munkába. A felfrissített csapat már az ősz első felében kihagyhatatlan programokkal jelentkezik: folytatódik az ITA (Igaz Történet Alapján) nevelési program több helyszínen is, valamint a Millenárison részletet ad elő a KET a nagy sikerű Poly című darabból.

A “sorry not sorry” című előadás a Biblia szexualitással foglalkozó erkölcsi tanításainak örökségét, jelenkori társadalmi vetületét vizsgálja három színpadon és három szólón keresztül, melyekből az egyik a Szentírás szexualitással foglalkozó törvényeire, a másik a bűnbeesés pillanatára, a harmadik pedig a büntetésekre, bűnhődési formákra reflektál. A kurált koreográfiákat egy koreografált kiállítási anyag teszi teljessé, amely a bemutatót követő második napon 10h-16h között látogatható a színházban.

Romantika és tragédia, szabadság és viszály, házasságkötés és halál – Rómeó és Júlia premier szeptember 14-én a Pécsi Nemzeti Színházban. Örök érvényű gondolatok és emberi viszonyok, az érzelmek legszélesebb skálája, legnagyobb amplitúdói jelennek meg Rómeó és Júlia igaz szerelmének tragikus, egyúttal felemelő történetében. A fellobbanó kamaszszerelem, mely katartikus véget ér, megszólít, tükröt tart és önértékelésre késztet. Az előadás a kulturált ember oktalan viszálykodásának, a másik szinte ösztönös elutasításának indokait keresi.

Táncosokkal a medencében, a szabadtüdős merülés művészete, az eltűnés jelensége, köztéri installációk és filmvetítés. És ha PLACCC fesztivál, akkor a programokat keresse az utcán és egyéb elhagyatott, használaton kivüli helyeken. Egyes élmények megéléséhez pedig elengedhetetlen egy fej, vagy fülhallgató, valamint egy okostelefon.A 13. PLACCC is köztéren és különleges helyszíneken valósít meg művészeti eseményeket. Idén a programok a TEST és TECHNOLÓGIA hívószavak köré épülnek fel, a fesztiválon ezért többségében táncelőadások, valamint az új technológiákból merítő projektek szerepelnek.

Közel 50 ingyenes tánc- és mozgásművészeti előadással, gyermekprogramokkal, illetve performanszokkal és táncházzal várják az érdeklődőket a Millenáris Parkban szeptember 30-án 14 órától a 25 éves Nemzeti Kulturális Alap jubileumi programsorozata keretében.

Valóban, már tíz éve létezik a Havas Ferencről elnevezett díj, amely civil kezdeményezésből született. Sokan még sosem hallottak róla, pedig igen különös és kalandos utat bejárt szakmai elismerésről van szó. A díjat Csáki József alapította 2008-ban, Havas Ferenc halála után egy évvel.

A fiatalok, a tehetségek keresésére és bemutatásra helyezi a hangsúlyt az idei, 2018/2019-es évadban a Frenák Pál Társulat. E szellemiség határozza meg a novemberi új előadást és ehhez kapcsolódóan indít egy éves tréning-sorozatot a társulat.

Szeptemberben – immár hagyományosan – három napra Keszthely lesz a Balaton tánc fővárosa. A Nemzeti Táncszínház és a Balaton Kongresszusi Központ és Színház szeptember 13-15. között rendezi meg a 16. keszthelyi Táncpanorámát. A fesztivál programjában négy olyan előadás látható, amely a Nemzeti Táncszínházban minden alkalommal nagy sikert arat. A rendezvény célja, hogy a balatoni régióban élőknek, pihenőknek is megmutassa a magyar táncművészet sokszínűségét.

2018. szeptember 14-én a Rómeó és Júlia premierjével indul a tánc egyhetes ünnepe a Pécsi Nemzeti Színházban. Vincze Balázs művészeti vezető, Harangozó-, Imre Zoltán és Seregi-díjas koreográfus szenvedélyes és dinamikus táncnyelve kelti új életre a világirodalom legismertebb szerelmespárjának meséjét.