Tavaszi Fesztivál, Március 31.
Thália Színház, 19:00
KFKI Kamarabalett: Tam-Tangó
Koreográfus: Jurányi Patrick, Kovács Zsolt, Kováts Gergely Csanád, Sárközi Gyula és Zsuráfszki Zoltán
Látvány: Kentaur
44 feet
Művészeti vezető: Ladányi Andrea
Közreműködik: Andrássy Máté, Barnák László, Egres Katinka, Érsek-Obádovics Mercédesz, Földeáki Nóra, Hajdú László Szabolcs, Kádas József, Kovács Lehel, Kovács Olga, Krisztik Csaba, Martinovics Dorina, Mercs János, Mészáros Tibor, Miklós Marcell, Mózes Balázs, Nagy Cecília, Nagy Péter, Nemes Vanda, Simkó Katalin, Sipos Vera, Tompa Ádám, Vass Teréz
Zeneszerző: Sáry Bánk
A KFKI Kamarabalett 2001. tavaszán alakult meg, tagjai közt az Állami Operaház szólistáit és a Madách Színház táncművészeit találjuk meg. A társulat elsődleges törekvése, hogy új stílusú, modern tánckultúrájú előadásokat mutasson be itthon és külföldön. A társulat most harmadik alkalommal látható a Budapesti Tavaszi Fesztiválon. Legújabb programjuk egy ötven perces táncelőadás, melyet öt koreográfus jegyez - Zsuráfszki Zoltán, Kováts Gergely Csanád, Kovács Zsolt,Jurányi Patrick és Sárközi Gyula kreációja egyfajta mozgásművészeti esszencia. A társulat Astor Piazzolla művészete által ihletett estjén a néptánc és a balett világát, felfogását, atmoszféráját igyekszik elegyíteni. Ebben három, kiváló ütős lesz segítségükre. A zenészek élőben hozzák létre azokat a szenvedélyes ritmusokat, amelyekre a koreográfia épít. A ritmikus alapok változása újabb és újabb helyzeteket teremt, amelyek az előadók jelenlétét, mozgásvilágát alakítják. A játék terét, a díszletet a koreográfia �találja ki�, ahogyan a díszlet is meghatározza a koreográfiát.
Az est hat férfitáncosa hat kiforrott egyéniség, hat, egymástól elütő, egyedi figura. Ami összeköti őket, az a szenvedély, mozdulataik lobogása, a táncosi charme. Az est zenei anyagában újra és újra megjelennek Piazzolla művei, de a főszereplő a folyamatosan változó ritmus, amelyre a hat vagány szereplő mozog. Sárközi Gyula, az est művészeti vezetője, kitalálója számára a világhírű Tap Dogs stílusa irányadó, de nem utánzás, hanem honosítás, újraértelmezés a célja: Sárközi a kemény művészi munkát, a táncosok vonzó karakterének kibontakoztatását tartja elsődlegesnek. A KFKI Kamarabalett estje kikapcsol, és jókedvet, kicsattanó, magával ragadó, látványos táncot ígér.
Ladányi Andrea - Piazzolla-táncelőadása színésznövendékekkel

Az eredetileg instrumentálisan előadott dallamokat - a Ladányi által felkért - Sáry Bánk, fiatal zeneszerző huszonkét testre, negyvennégy lábra írta át.
�A lényeggel: a testben rejlő, végtelen lehetőséggel foglalkozunk. A test gondolatiságát, sokoldalúságát járjuk körül. Nem kerestem ürügyeket, sem apropókat: mai darabot készítettünk, amelyhez magunk állítjuk elő az emberi mozgással megszólaló zenét. Nem egy Piazzolla-átdolgozást, vagy sokadik verziót, hanem egy mozdulat-zenekart hoztunk létre�- mondja Ladányi. A koreográfus társalkotója Sáry Bánk mellett Rácz Attila, aki a lábmunkát, illetve a főiskolán funky-jazzt tanító Bánki Zsolt, aki a test �puha� részeinek mozdulatait tanítja be. Az előadásban a tánc-, a testművészet számtalan ágazata, stílusa felbukkan a Tai Chitől az argentin tangóig - hol tetten érhető gesztusokban, hol szellemiségének megidézésével.