A magyar táncművészeti és táncszínházi élet online magazinja.
Kun Attila

 

1.Célkitűzés

A project fő célkitűzése, felépiteni és életben tartani egy olyan multikulturális párbeszédet amelynek résztvevői ,magasan képzett hazai és nemzetközi előadó- és alkotoművészek forumokon és szinházi előadások keretein belül -mint szakmai platformok- hivatott megjelenni.
A kommunikácio kiemelt résztvevői táncművészek, koreográfusok, ballet-mesterek és oktatók.
Eme kulturinvencios folyamat gyujtópontja és a célkitűzés folytonosságát biztosító kontroll a
Kor-T-ars Táncművészeti Alapítvány amely tevékenységével teret biztosít �szakmai kurzusok ,szakemberképzés, előadások, közönségtalálkozók�.-a jelen kor táncművészeinek új ismeretek megszerzésére és megosztására.

2.Tevékenységi körök
Előadások létrehozása, nyugat-europai magas minőségű kortárs produkciók játszási jogainak tárgyalás utján történő megvásárlásával.
Ezen darabok minőséghű interpretálása hazai és nemzetközi táncművészek részvételével, a darab koreográfusának, betanító balletmesterének szakmai vezetésével.
Professzionális táncművészek-kurzusok keretein belül- megismertetése új mozgástechnikákkal, amelyek elősegítik az adott mű legmagasabb szintű interpretálását.
Szakmai párbeszédre épülő workshopok szervezése a felkészülési időszak alatt amely eredményei beépülnek az előadásba.
Egy-egy előadássorozat kiteljesítésében, magyar koreográfusok és fiatal pályakezdő koreográfusok studiómunkái jelennek meg.
Bármely érdeklödő számára elérhetővé tenni az uj mozgástechnikákat a szervezett kurzusok nyilvánossá tételével.
Hazai társulatok-Magyar Nemzeti Balett, Szegedi Kortárs Balett, Pécsi Balett�-táncművészeinek bevonása a produkcióba, amely lehetőséget kínál második lépcsőben a megnevezett társulatok szakmai arculatának szélesítésére és repertoárépítésére.
Összekapcsolni és párbeszédet kialakítani szinházak, együttesek, táncművészek, alkotók és a közönség között a produkciók ujszerü felépítési mechanizmusa által.
Kulturismeretterjesztés ami kihat iskolákra, óvodákra, zenei-képzőmüvészeti fesztiválokra.
A tánc népszerüsítése foglakozások keretein belül a meglátogatott intézmények gyermekeinek bevonásával
Elméleti ismeretterjesztés és kommunikációs forum a közönség számára(tánctörténeti előadások közvetlenül az előadások előtt)
Fotkiállítások létrehozása a produkcio szerves részeként.
Mozgásfilmek készítése s eljuttatása nemzetközi táncfesztiválokra
Web page kialakítása információs forumként a produkciok, workshopok, kurzusok, szakmai találkozók elérhetőségeinek teret adva.A produkciok filmes rögzítése és elérhetővé tétele a neten keresztül.A hazai és nemzetközi kommunikáció szélesítése, gyorsítása, információs platform kiépítése a szakmai élet eseményeinek megjelenítése.

3.Szakmai téráttekintés

A �90-es évek változásai új és kreatív utakat nyitottak meg a magyar kortárs táncművészetben is, teret adva sok-sok tehetséges művésznek az alkotásra s a kisérletezésre, ám ez a kezdeti lendület napjainkban lassulni látszik.Ennek nem kis részben az az oka, hogy a tradicióval rendelkező kortárs táncműhelyek, mint például Merce Cunningham-iskola, a Rambert Dance Company, vagy az egykori Jeremy James Company munkássága s alkotásai ismeretlenek a magyarországi táncéletben.
E minőségi változás előidézése, katalizálása a mai kelet-europai és különösen a magyarországi kortárs táncéletben elengedhetetlenül időszerü.
A szakma és a közönség nyitottságát jól jellemzi, hogy egyre több magas színvonalu külföldi társulat vendégeskedik magyar színpadokon, de ezek a fellépések önmagukban hordozzák érinthetetlenségüket is, hiszen a szakmai közönség is csupán közönség, külsö, passzív megfigyelő! Projectünk pedig a fent említett tevékenységi platformokon keresztül a szó szoros értelmében �testközelbe� engedi a nemzetközi táncszakma csúcsán álló jelentős alkotók szellemi és gyakorlati munkáját.
A szakmai párbeszéd az értékek életrehívásához elengedhetetlen alapkörnyezet.Eleddig a neves hazai fesztiválokat figyelembe véve sem volt olyan táncművészeti platform amely keretein belül különbözö szakmai háttérrel bíró művészek egy közös produkció létrehozásánál hatékonyan müködnek közre.

4.Project müködési beosztás

-Jelenleg éppen egy produkció kel életre így élő példaként mutatható be mint a müködési mechanizmus alapja-

A project négy hetes felkészülési időszak után hat előadással jelenik meg a Trafó, Kortárs Művészetek Háza www.trafo.hu szinpadán.Müsoron:

Jeremy James:Gaps, lapse and relapse

Kun Attila: 7

Venekei Mariann: II. fejezet

Jeremy James:Gaps lapse and relapse

Magarol Mr.Jeremy Jamesről illetve a darabrol es annak nemzetkozi visszajelzéseiröl teljes kritikai gyüjtemény érhető el a www.jeremyjames.co.uk web oldalon.

A darab kuriozitását nem csupán egyedi és erős egységet alkotó mozgásvilága adja. A Rambert Dance Company repertoárjára 1998-ban készített darab idén tünik el a világ szinpadairól.Ennek oka Mr.Jeremy 2000-ben bekövetkezett halála s a Rambert Dance Companyval kötött jogdíjszerződés ezévi megszünése.
A darab qualitása, a magas technikai tudást igénylő, ámde mégis rendkivül gyors, tökéletes ritmus- és időérzéket követelő, bonyolult gesztusnyelvet használó koreográfia egyértelmüen komoly kihivást jelent a magyar táncmüvészeknek s magának a magyar közönségnek is,hiszen egy itthon kevésbé ismert mozgáskulturán keresztül kapunk hangulati térképet a jelenkor érzésvilágából.
A mű �klub-hangulata� ugyanakkor vonzó lehet a nagyközönségnek és igényességével és precizitásával példát mutathat a magyar kortárs tánc élet képviselöinek is.
A darab betanításának és bemutatásának minőségét biztosított garantálni négy britt táncművész-
Steven Brett a Rambert Dance Company vezető balettmestere
Glenn Wilkinson a Rambert Dance Company szolistája
Joanna Fong a volt Jeremy James Company táncmüvésze
Tommy Anjone ugyancsak volt társulati tag
-akik nem csupán a betanulásnál de magában az előadásban is részt vállalnak.


Kun Attila:7

E darab különlegessége abban áll, hogy spontenaitásával és az adott résztvevök személyes expressziojának fuziójábol robban szinpadra minden pillanata!A koreográfus személyes életének egy igen fontos mérföldköve ennek a darabnak az életrehívása, hiszen �saját bevallása szerint � egy uj időszámítás veszi kezdetét s ennek első lépése lesz ez a mű.a Rambert Dance Company-nál eltöltött évei és a testén lelkén átszivárgott megannyi géniusz- Christopher Bruce, Mats Ek, Jiri Kylian, Wayne McGregor.....-ihletét leheli színpadra.
Alkotótársai a táncmüvészek, hiszen ők adják a legfontosabb �nyersanyagot�, a testet, mint a legcsodásabb legkreatívabb alkotást ezen a világon.
Íme a recepje:Végy pár tehetséggel megáldott táncművészt, simogasd meg a szívüket, csavard ki a testüket, adj egy kis fényt hozzá és máris kész a varázslat!!
A varázslat nem más, mint egy tiszta mozgásforma és az adott táncmüvészek testi kinyilatkoztatásának energikus fuziója.
Az est különlegessége a tiszta tánc és a tiszta energia jelenléte!Mindez eredményként prezentálódik annak az ujszerü produkciofelépítésnek köszönhetően amiben különbözö szakmai háttérrel és kultúrával rendelkező táncművészek dolgoznak együtt, egy számukra eddig ismeretlen, világszinvonalu előadás elsajátításában

Venekei Mariann: II. fejezet


A project résztvevői:


angol részről:

Steven Brett a Rambert Dance Company vezető balett-mestere

Glenn Wilkinson a Rambert Dance Company szólistája,koreográfus

Stine Nilsen
az egykori Jeremy James együttes művészei
Joanne Fong


magyar részről:

Végh Krisztina a Magyar Nemzeti Balett vezető szólistája

Nemes Zsófia a Szegedi Kortárs Balett tagja

Venekei Mariann a Magyar Nemzeti Balett tagja

Markovics Ágnes a Szegedi Kortárs Balett tagja

Kozmér Alexandra a Magyar Nemzeti Balett szólistája

Solti Csaba a Magyar Nemzeti Balett szólistája

Mészáros Máté a Szegedi Kortárs Balett tagja

Komarov Alexander a Magyar Nemzeti Balett tagja

Kun Attila a Rambert Dance Company szólistája

Project idöbeosztása:

I.szakasz � felkészülési időszak

kétszer két teljes hét a darabok betanulására és ezzel párhuzamosan nyitott kurzus és workshop szervezése magyar táncmüvészek számára A Rambert Dance Company szakembereinek vezetésével.
megvalósulás időpontja:2003 augusztus 11. - augusztus 25.
2003 szeptember 22. � oktober 11.
II.szakasz � előadások

Egy hét alatt négy előadás a Trafo � Kortárs Művészetek Házában
Szinpadi próbák:2003 oktober 7. � oktober 10
Megvalósulás időpontja:2003 oktober 11. � oktober 14.
Fotokiállítás a szinház területén
Előadások előtti tánctörténeti beszélgetések.Fuchs Livia tánctörténész vezetésével
III.szakasz � fesztivál fellépések+tánc népszerűsítés

A nemzetközi társulat fellépése néhány Közép-kelet-európai fesztiválon. A fesztivál-megjelenés mellett nyitott kurzusok, workshopok tartása a helyi kortárs táncélet képviselőivel.
Hazai oktatási intézmények látogatása ahol az est alkotoi és előadói szervezett táncfoglalkozás keretén belül vonják be a diákokat gyermekeket a mozgás varázsvilágába.

Jelenlegi Project 2003 ősze

Jeremy james:Gaps Lapse and relapse
Attila Kun:7
Mariann Venekei:Duo


PR-evolution II. 2004 Január

Attila Kun: Fetish
Mariann Venekei:A Sirálytánc
Jeremy James:Gaps Lapse and Relapse

Következő Project 2004 tavasza � tervezet!

Jeremy James: Cheese
Raffael Bonachella:Linear remains
Attial Kun: Fetish

Harmadik Project 2004 Ősze � tervezet!

Glenn Wilkinson:Three finger soup
Tamas Juronics:Touches
Attila Kun:Clouds

Negyedik Project 2005 tavasza�


5. Szakmai kontroll

A project lebonyolításának akadálytalanságára és szakmai célkitűzésének szem előtt tartására a Kor-T-ars Táncmüvészeti Alapítvány hivatott felügyelni.
A felkészülési időszakban a szakmai kontrollt
Glen Wilkinson a Rambert dance Company táncmüvész koreográfusa és
Steven Brett a Rambert Dance Company vezető balett mestere gyakorolja

A project szakmai és anyagi beszámolást nyújt be a project támogatói felé ugy mint,

Nemzeti Kulturális Alap

Soros Alapítvány

Brittich Council

Trafó, Kortárs Művészetek Háza