A magyar táncművészeti és táncszínházi élet online magazinja.

2010. június 7-8. 20.00 óra Trafó KMH

A belga Michèle Anne De Mey mozdulatnyelve folyékony, gyengéd, könnyed és világos. A koreográfiájából áradó érzékiség, spontaneitás és mélyen emberi törékenység egészen elvarázsolja a nézőt. Beethoven monumentális harmadik (Eroica) szimfóniája az eredeti partitúrában szereplő tempóban csendül fel, ám a zenei anyag leginkább ugródeszkaként szolgál a művészek számára: a koreográfus a tánc felszabadító, boldogító erejét helyezi a középpontba. A darabban folyamatosan keverednek az érzelmek: a komolyság és a játékosság, a lendület és a szemlélődés, az erő és a lázas energia. Tökéletes szinkronban végrehajtott mozdulatsorok, könnyed, évődés,  civakodás, egy kötélpálya a színpadon, vízzel telt vödrök kerülnek elő és a táncosok gondtalan gyerekek módjára csúszkálnak percekig.

eroicaannademey
Fotó: Hermann Sorge Loos

Michèle Anne De Mey belga koreográfus táncosként megjárta a Maurice Béjart alapította Mudrát, dolgozott a Rosas társulattal és Anne Teresa De Keersmaekerrel, majd 1990-ben megalapította saját társulatát: ekkor, a bemutatkozásra készült a Sinfonia Eroica című koreográfia, melyet a 2006-ban újított fel.
A művészi zsenialitás családi vonás, hiszen a koreográfus testvére Thierry De Mey világhírű  filmes, zeneszerző, ütőhangszeres.  Közös filmes munkájuk például a Love Sonnets (1993) és a 21 studies in dance (1999).
Michèle Anne De Mey 2005 óta a Charleroi/Danses koreográfiai központ művészeti igazgatója.