A magyar táncművészeti és táncszínházi élet online magazinja.

Budapesten is bemutatja humoros, vicces karakterekkel teli Grimm-adaptációját, a Piroska és a farkast a Pécsi Balett szeptember 26–27-én a Nemzeti Táncszínházban.

A társulat gyermeknyelvű balettmissziójának legújabb darabja egyszerre humoros, szép, érzékeny és egy kicsit ijesztő, vagyis mindenből kapnak az 5–13 éves nézők, amire a személyiségüknek ebben a korban szüksége van.
Molnár Zsolt, a társulat Harangozó-díjas szólistája, aki korábbi kisebb munkái (Tűzmadár-szvit, Belső vonzás, Táncszvit) után most először debütál egész estés darabbal, kerüli a Grimm fivérek alaptörténetének horrorisztikus jeleneteit, erős fő karaktereket (Piroska, farkas, nagymama, vadász) és számos új szereplőt visz a darabba (szitakötő, béka, szomorúfűz, Piroska barátja). Jelmezei maiak, képi világát a Walt Disney-filmek mellett a videójátékok ihlették.
Uhrik Dóra rendezői bravúrja egyfajta „mese a mesében”: a történet egy balett-teremben kezdődik, ahol az egyik táncosnő, Piroska próba közben értesül nagyanyja betegségéről, akihez elkíséri a barátja is.
A társulat most sem zenei konzerveket nyitogat, hanem a kortárs balettkomponisták sorába felzárkózó Riederauer Richárd zenei szövetére épít. A főbb szerepeket a tavalyi és a korábbi évadok legjobb pályakezdői, férfi és női táncművészei játsszák
A darab képi világára gyerekrajzaikkal a PTE Gyakorló Általános Iskolása diákjai is hatással voltak, hiszen az előadás plakátját a nyertes gyerekmű felhasználásával készítették.

pecsipiroska

Fotó: Mihály László