A magyar táncművészeti és táncszínházi élet online magazinja.

A Magyar Táncművészeti Egyetem Szenátusa ellenszavazat nélkül dr. Bolvári-Takács Gábor rektorhelyettest, az Elméleti Tanszék egyetemi tanárát választotta meg rektorjelöltnek, 2018. augusztus 16-i hatállyal, öt év időtartamra. A rektor megbízása – az emberi erőforrások miniszterének felterjesztése alapján – a köztársasági elnök hatáskörébe tartozik. A jelenlegi rektor, Szakály György egyetemi tanár, Kossuth-díjas, Kiváló Művész mandátuma 2018. augusztus 15-én jár le. Ezt követően az intézmény újonnan létrehozandó művészeti vezetői posztját tölti be, mint rektorhelyettes.

Különleges színpadi produkció filmes adaptációjának premierjén vehet részt a közönség december 18-án 20:00-kor a MU Színházban. Kovács Gerzson Péter 1987-ben alapította meg kortárs táncegyüttesét, a TranzDanz-t, ezt a produkcióról-produkcióra újjászerveződő, megújuló társulatot, ahova a klasszikus balett, a kortárs tánc és a néptánc legtehetségesebb szólistáit, művészeit hívja meg. Zenész társai szintén a zenei élet legkülönbözőbb területeiről érkeznek: az elektronikus zajzenétől a neoklasszikus kortársig, az akusztikus ethno-jazztől az innovatív DJ-kig, a népzenétől a korabarokkig. Bankett című táncelőadásuk 2006-ban debütált, mely a most először látható azonos című film alapjául szolgál.

December 6-án mutatja be a Pataky Klári Társulat új előadását, Függőleges pillanat címmel a Bethlen Téri Színházban. Az előadás legközelebb február 3-án, ugyanitt lesz látható. A függőleges pillanat a lét egy kiragadott szelete, belesűrítve kirobbanni kész világunk őrült káosza, száguldása, bizonytalansága, kiszolgáltatottsága.

Egy november végén nyílt új kulturális térben, a Három Hollóban lesz látható négy év után újra Budapesten Feledi János első koreográfiája Idők folyamán címmel, melyet Az Órák című film inspirált.

A Társulat hosszú távú építkezésének fontos részét képezi neves nemzetközi alkotók meghívása és lendületes fiatal alkotók bemutatkozási lehetőségének biztosítása is időről időre, új színt hozva ezzel nem csupán az együttes életébe, de a hazai táncélet vérkeringésébe is. Ezúttal új, dupla estünkre a belga-vietnámi táncművész-koreográfus, Quan Bui Ngoc és a fiatal táncos, Varga Csaba kapott meghívást. Alkotóként mind a ketten először mutatkoznak be Budapesten.

Minden idők legnagyobb színpadi szuperprodukcióját láthatjuk karácsony és újév között a volt SYMA csarnokban. A parádés szereposztást felvonultató, méreteiben, technikai háterében és látványosságában is lenyűgöző, az Álomutazó című családi mesemusical kihagyhatatlan része lesz a karácsonyi élménycsomagnak.

Továbbra is Ertl Péter vezetheti a Nemzeti Táncszínházat, ügyvezetői megbízatása 2018. január elsejétől öt évre szól - közölte a kultúráért felelős államtitkárság. A Nemzeti Táncszínház ügyvezetői álláshelyének betöltésére a minisztérium 2017 nyarán írt ki pályázatot, amelynek elbírálását követően, Balog Zoltán, az emberi erőforrások minisztere, a felkért szakmai bizottság egyhangú javaslatának figyelembe vételével 2018. január 1. napjától 2022. december 31. napjáig terjedő időtartamra Ertl Pétert nevezi ki a Nemzeti Táncszínház Nonprofit Kft. ügyvezetőjének.

Wim Vandekeybus egyéni hangvételű flamand táncos és koreográfus, aki harminc éve a táncvilág élvonalát képviseli. Az 1999-ben elkészített In Spite of Wishing and Wanting című alkotása 2016-ban bővített koncepcióval, fiatal, új gárdával jelentkezett; ez érkezik a Trafóba november 23-án és 24-én. Szilaj, intenzív, markánsan mai, férfi energiákkal telített előadásának csak a költői képzelet szabhat határt. Az Ultima Vez társulat megkapó, játékos koreográfiája David Byrne ehhez az előadáshoz készült szerzeményével a mai napig megkerülhetetlen.

A Sleeping Beauty Project a belső világunk és külső valóság közötti átmeneti térbe invitálja a nézőt. A saját virtuális performanszunk megélése és átélése valósulhat meg a nézők találkozása és kapcsolódása révén. A Sleeping Beauty Project alapgondolata a Csipkerózsika-meséből indul ki, és a történetből fakadóan három nagy témával foglalkozik: Halál, Mese, Hétköznapok. Az előadás nézője egy élményközpontú esemény résztvevője, amelyet adott esetben ő maga működtet.

A Pillangó ballada az átalakulás, a kilépés, a változás nehézségének költői képeit sorolja. Egy személyes történet végét, a folyamatos változást, az elmúlást ragadja meg képeiben. A játék a ballada műfaját idézi szerkezetében is: refrének, ismétlődések, vissza-visszatérő motívumok, elvarratlan szálak díszítik, szövik át. Ki nem mondott gondolatok, el nem mozgott gesztusok fojtogató hiányát érzékelteti alkotója.A „MÁS-KÉP-PEN” sorozat részeként minden egyes alkalommal más képzőművészt kér fel a társulat, hogy saját vizuális alkotásával egészítse ki a Balladát.

Alkategóriák