A magyar táncművészeti és táncszínházi élet online magazinja.

Az örök Kalotaszeg című előadás egy bánffyhunyadi zenész család, a Vargák ("Csipások") zenéje kapcsán foglalja össze Kalotaszeg tipikus román, magyar, cigány népzenéjét, táncait. Az a világ, amelynek zenéjét, táncait ebben a produkcióban összefoglaljuk, végérvényesen elmúlt, ám a drasztikus, kijózanító változások, a durva pléh-realitás ellenére, fejünkben és szívünkben örökre megmarad. Együtt élünk őseink Kalotaszegével. A vidék nemzeteinek jellemző táncai összefonódnak ezzel a zenével, amely egységes, örökérvényű és magyar.

Öt ember próbál túlélni a színház teremtette képzeletbeli valóságban. Testük, hangjuk és a körülöttük lévő tárgyak mintha csak egy képzeletbeli zavargás romjai lennének. Igyekeznek értelmet találni az értelmetlenben, és megérkezni az elfogadás közös mezejére. Álmodnak maguknak egy helyet, ahol a gondolat, a test, és ezek kifejezése szabad teret kap.

Új bemutatóra készül a Szegedi Kortárs Balett. A Müpa által az évad társulatának választott együttes a CAFe Budapest keretein belül Juronics Tamás eARTh című táncjátékát mutatja be. A darab Henryk Górecki utolsó, IV. Szimfóniájára készült, tisztelegve a lengyel-magyar barátság és a szolidaritás éve előtt. Témája a környezet pusztulása, stílusa: danse macabre, vagyis haláltánc.

Az idei év sem eseménytelenül zajlik majd a Duda Éva Társulat/Movein Mission életében, az évad kulcsszavai a következőek lesznek...

Két klasszikus, két koreográfus, egy este. Mindketten a mítoszok, a halál vagy az átváltozás és a transzcendens hatalom világába kalauzolják a nézőt. Mit áldozunk ma? Mit táncolunk ma? Kun Attila kortárs közegben értelmezi újra az orosz pusztai hitvilágon és népzenén alapuló Tavaszi áldozatot. Sztravinszkij egy mélyen eltemetett, de kiirthatatlan ösztönt komponál zenéjébe: a törvényeken alapuló világrendbe vetett hit ösztönét. A Kolophón Hercegnője című darab Arkhné, a pókká változtatott hercegnő történetét meséli el, aki szövőtudományán felbátorodva versenyre hívja ki Athénét. Halász Gábor nem próbálja megjeleníteni egyértelműen a történetet, de a karakterek viszonyrendszeréből egy követhető és megszakításmentes színházi élményt nyújtó dramaturgia épül fel Bartók Béla IV. Vonósnégyesére.

Alkategóriák