A magyar táncművészeti és táncszínházi élet online magazinja.
A Duna Karnevál egy különleges programsorozat a néptánc és a népzene, a világ- és kortárs tánc, a fúvós-, szimfonikus- és világzene ötvözetével, a fellépő országok sokszínű kultúrájával. A külföldi vendégek között egyaránt megtalálhatók a határon túli magyar hivatásos és hagyományőrző, Európából és a tengerentúlról érkezett egzotikus társulatok is. Az idei évben 11 külföldi együttes közel 400 művésze érkezik a Duna Karneválra.

Az előadás a Beyond Front@ projekt keretében jön létre, négy ország együttműködésében (Ausztria, Horvátország, Magyarország, Szlovénia). A projekt célja, hogy új platformot teremtsen a régió kortárs művészeinek, illetve dialógust kezdeményezzen a közönség és a kortárs tánc között.

Bartók Béla születésének 130. évfordulója alkalmából fiatal művészek csoportja 2011-ben nagyszabású sorozattal emlékezik a zeneszerző, zongoraművész munkásságára. Bartók: 44 duó két hegedűre darabját alapul véve, kép – zene – tánc hármasságán keresztül bontakozik ki az öt fellépő művész lebilincselően egységes produkciója. Páratlan audio és vizuális élmény egy órában és teljesen élőben. A sorozat gyermekeket szólít meg és egy régi, Richard Wagner által megállmodott összművészeti koncepción alapszik, átértelmezve kép – zene – tánc hármasságára.

2010. június 1-én, életének 104. évében elhunyt Kazuo Ohno, a japán butoh alapítója. Kazuo Ohno 1977-ben a La Argentina című szólójával vált világhírűvé, a darabot Antonia Mercé y Luque, argentin flamenco táncosnő ihlette. A butoh műfaj haláláig aktív alapító mesterének halálhírét, a nevét viselő táncstúdió (Kazuo Ohno Dance Studio) hozta nyilvánosságra a honlapján.

Az Osztrák Tudomány és Művészet Érdemkeresztjét adományozta kedden Heinz Fischer osztrák államfő Harangozó Gyula koreográfusnak és balettigazgatónak, aki öt év után, a szezon végével távozik a Staats- és Volksoper balettegyüttesének éléről. Georg Springer, a szövetségi állam tulajdonában lévő osztrák színházak vagyonkezelő cégének igazgatója, Claudia Schmied kulturális miniszter képviseletében adta át a kitüntetést.

A belga Michèle Anne De Mey mozdulatnyelve folyékony, gyengéd, könnyed és világos. A koreográfiájából áradó érzékiség, spontaneitás és mélyen emberi törékenység egészen elvarázsolja a nézőt. Beethoven monumentális harmadik (Eroica) szimfóniája az eredeti partitúrában szereplő tempóban csendül fel, ám a zenei anyag leginkább ugródeszkaként szolgál a művészek számára: a koreográfus a tánc felszabadító, boldogító erejét helyezi a középpontba.

Egy pillanat, és átkerülünk a másik világba. Arra a képzeletbeli síkra, ahol semmi sem a valóság, bár lehetne. Ott van, és még sincs. Részesei lehetünk azoknak az álmoknak, vágyaknak, melyeknek a valóra váltása még várat magára, vagy éppen elérhetetlen a számunkra. Itt azzá válhatunk, akivé csak akarunk. Minden gesztusunk, mozdulatunk, új értelmet nyer. Titkaink felszínre kerülnek, hisz úgysem tudja meg senki. Elfojtott szexuális vágyaink testet öltenek, nyelvet nyújtanak, felráznak, hogy aztán megnyugvást ne adjanak.