A magyar táncművészeti és táncszínházi élet online magazinja.

Hámor József legújabb munkájával kívánja újraéleszteni eddig évekig szunnyadó project szinten működő Gangary Dance Company névre hallgató együttesét. A lendületes eleganciától a zene és a mozdulatok kompozíciójának játékosságán át a harcias feszültségig számos árnyalat fellelhető munkáiban. A tánc és zene központú alkotó mélyen hisz a mozdulat kifejező erejében, mely képes új világokba repíteni a nézőt.

Fodor Zoltán legújabb bemutatójával először viszi táncszínpadra Magyarországon az operairodalom talán legszebb és legtöbbet játszott művét, Giacomo Puccini Bohémélet című operáját.

Május 14-én este 9 órakor adják át a legjobb hazai kortárs táncelőadásért járó független szakmai díjat. Az est ünnepségét ezúttal Ördög Tamás, a Dollár Papa Gyermekei alapítója és rendezője álmodja meg. A Trafó Kortárs Művészetek Háza a Lábán Rudolf-díjat a MU Színházzal, a Halász Péter-díjat pedig a Színház folyóirattal közösen alapította meg. Az átadó alkalmából első alkalommal csatlakozik egy színházi előadásért járó díj a kortárstáncért járó elismerés mellé.

Másfél hónappal a társulat Leonardo mosolya című sikeres bemutatója után, újabb festő zseniről készít táncdarabot Nemes Zsófia, a PR-Evolution művészeti vezetője. Ezúttal a belga képzőművész René Magritte szürrealita világát gondolja tovább és az uniformizált társadalom elé tart tükröt.

Batarita, abszurditással átszőtt és erotikával fűszerezett, Lüktetésed című szólója, a 2018-as tokiói premier után, Budapesten, a Nemzeti Táncszínházban kerül bemutatásra április 6-án. A távol-keleti mozgásművészetekből, rituálékból és filozófiai irányzatokból inspirálódó, egyedi, karakteres mozgásvilágot kidolgozó koreográfus legújabb darabja számos érzékeny rétegbe enged betekintést. Középpontjában a női test, és annak végletes megnyilvánulásai állnak, a finom és vad szexualitás, a fény és az árnyék felé törő sebzett vad vergődése.

Emanuel Gat a performer és zenész Awir Leonnal együtt álmodta meg a SUNNY-t, ami egyszerre élőzenei koncert és vibráló koreográfiai felfedezőút. Az ötletek kavalkádjában a SUNNY képes felmutatni új légies zenei formákat ezzel párhuzamosan mélységében vizsgálni és megkérdőjelezni a kortárs táncművészet lehetőségeit.

A Duna Táncműhely Képíró c. előadását Zoltánfy István fiatalon elhunyt szegedi festőművész képei ihlették, a produkció ugyanakkor tágabb kontextusban kíván foglalkozni képzőművészet és tánc kapcsolatával, a festészetnek a mozdulatra gyakorolt inspiratív hatásával.

A németországi Göttingenben élő és dolgozó Tadashi Endo az egyik legnagyobb ma élő butoh táncos és koreográfus, mesterei a butoh tánc megalapítói és ikonikus alakjai, Tatsumi Hijikata és Kazuo Ohno voltak. 25 éve vezeti a göttingeni MAMU butoh központot. A HA DÔ - hullámmozgás című butoh előadást Tadashi Endo Brazília és Németország után Magyarországon mutatja be a 25 éves Bozsik Yvette Társulat előadásában. A közös bemutató egy 3 éves együttműködés végeredménye Tadashi Endo és a Bozsik Yvette Társulat között, melyet több intenzív butoh workshop előzött meg Budapesten.

Balkányi Kitty az Inversedance Társulat alapító táncművésze és művészeti asszisztense márciusban koreográfusként debütál. A „Bezzeg az én anyám” című táncszínházi előadás a szeretet mögé rejtett elnyomás témájával foglalkozik. Bemutató az NKA Imre Zoltán Program támogatásával a MU Színházban.

Az emberi erőforrások minisztere a nemzeti ünnep alkalmából adta át az elismeréseket. Kásler Miklós összesen 77 személyt díjazott; a Magyar Érdemrend Lovagkeresztjét harmincegyen, a Magyar Érdemrend Tisztikeresztjét huszonketten, az érdemes művész kitüntetést tizenheten, a kiváló művészit öten, Magyarország Babérkoszorúját ketten kapták meg. Kásler Miklós kiemelte: a díjazottak hozzájárulnak a nemzet felemelkedéséhez. Szavai szerint a történelem tanúsítja, hogy minden nemzet életében vannak időszakok, amikor évszázadokra megváltoztatják sorsukat, fejlődésnek vagy visszafejlődésnek indulhatnak.