A magyar táncművészeti és táncszínházi élet online magazinja.

A 2017-es év legjobb koreográfiájáért járó független táncszakmai díjat április 17-én, a Company Wayne McGregor: Autobiography című előadása után, 21.30-kor adják át a díjazottaknak a Trafóban. Ezúttal 8 produkció szerepel az esélyesek között, illetve az Artman Egyesület munkáját külön díjjal jutalmazzák. Hogy ki, vagy kik lesznek a nyertesek, a helyszínen derül majd ki, mindenesetre azt elmondhatjuk: szoros mezőnyben vesznek részt a hazai kortárstánc kiemelkedő alakjai.

A 2017-ben függetlenné vált Pécsi Balett társulata idén tavasszal is bizonyítja: hű marad kulturális missziójához, és sorra látogatja a hazai nagyvárosokat. A Carmen 50.(!) előadása március 22-én kerül színpadra a paksi Csengey Dénes Kulturális Központban.

Március 22-én, csütörtökön 19 órai kezdettel a Vörösmarty Színházban tartja bemutatkozó estjét a Székesfehérvári Balett Színház. „Blablabla” című műsorukban négy eredeti történetet mesélnek el a tánc nyelvén, az est vendége az Alba Regia Vonósnégyes és az Alba Regia Táncegyüttes. A társulat most először mutatkozik be otthonában, a székesfehérvári közönség előtt, de megalakulása óta már két nagy sikerű előadást tudhat maga mögött, ezeket a Nemzeti Táncszínház felkérésére és szervezésében Budapesten tartották tavaly decemberben és idén februárban, a Budapest Táncfesztiválon.

Idén második alkalommal rendezi meg a Miskolci Nemzeti Színház a Horizont Nemzetközi Kortárstánc Fesztivált. A tánc határokon átívelő közös nyelv a világ minden pontján, a kortárs mozdulatművészet pedig ma a legizgalmasabb műfaj. Az április 24-28. között megrendezésre kerülő fesztiválra neves külföldi és hazai alkotókat, együtteseket hívott meg a Miskolci Balett, akiknek színvonalas produkciói a kortárstánc legújabb trendjeit, különleges irányait képviselik, így az érdeklődők egy sűrített képet kaphatnak a kortárstánc mai világáról.

Március 13-án, este 7 órától Budapesten, a Művészetek Palotájában látható Topolánszky Tamás legújabb koreográfiája, az Emberi tragédia.
A GGTánc Eger fennállása óta egyre összetettebb feladatokban méretteti meg magát, de most többszörös kihívás volt számára, amikor ezt a darabot műsorára tűzte. Olyan közkincshez nyúlt, amiről a nagy többségnek hamarabb van véleménye, mint tudása.

A Pécsi Balett társulata mély megrendüléssel tudatja, hogy 2018. március 2-án elhunyt Árva Eszter, a Pécsi Balett alapító tagja. Árva Eszter pályáját 1960-ban kezdte a Pécsi Balett együttesnél, Eck Imre legendás társulatának alapító tagjaként. Már pályakezdőként a Pécsi Balett repertoárjának legszebb női szerepeit táncolta. Tehetsége, kiváló szerepformáló ereje, művészi érzéke és technikai tudása a társulat meghatározó egyéniségévé tették. Árva Eszter 8 éven át volt a Pécsi Balett szólistája, majd az Állami Operaházhoz szerződött, később pedagógusként és szakíróként adta át tudását a felnövekvő generációknak. 

Négy harmincas nő. Első közös alkotásuk a Tatiana. Puskin? Talán. Is. Személyes élethelyzetek, generációs problémák. Viszonyok. Szenvedélyek. Március 9-10-én a Trafóban, a Hazai pálya sorozat következő bemutatója.

Házi kedvenc, szabad, független, különc négylábú, hasznos vagy épp haszontalan, szerethető vagy utálható, és mégis, sokszor, sok helyen találkozhatunk velük az irodalomban, a zenében, a színházban, a táncban is. A macska, akinek több, esetenként hét vagy kilenc élete is van, sokaknak szolgált múzsaként, mint például Hemingway, Kosztolányi, Örkény, T.S Eliot, Csajkovszkij, Rossini, Fauré, Scarlatti és még sokan mások. Történeteink táncban (mozgásban), prózában, zenében macskáról és emberről, a függetlenségről, a szabadságról, a macska-ember kapcsolatáról, ismert és kevésbé ismert írók, költők, zeneszerzők műveinek felhasználásával, 12 éven felülieknek.

A Nemzeti Táncszínház szervezésében megrendezésre kerülő Budapest Táncfesztiválon láthatja először a fővárosi közönség A fából faragott királyfi pécsi változatát, mely a Bartók-év keretében debütált a pécsi Kodály Központ színpadán a Pannon Filharmonikusok közreműködésével. A látványos produkció rendező-koreográfusa Vincze Balázs, a díszlet- és jelmeztervező Molnár Zsuzsa.

Az Alonzo King LINES Ballet egy amerikai kortárs balett-társulat, amely 1982 óta Alonzo King páratlan művészi vízióit megjelenítve működik. Alonzo King a világ minden tájáról meghívott neves zeneszerzőkkel, zenészekkel és vizuális művészekkel együttműködve teremt olyan munkákat, amelyek mélyen gyökerező, kulturális hagyományokból merítenek témákat, és a klasszikus balettet új, expresszív elemekkel ötvözik. A társulat első magyarországi vendégszereplésén Biophony és Sand című előadásukkal 2018. február 27-28-án lépnek fel a Budapest Táncfesztivál keretében.