A magyar táncművészeti és táncszínházi élet online magazinja.
A Pécsi Balett társulata mély megrendüléssel tudatja, hogy 2018. március 2-án elhunyt Árva Eszter, a Pécsi Balett alapító tagja. Árva Eszter pályáját 1960-ban kezdte a Pécsi Balett együttesnél, Eck Imre legendás társulatának alapító tagjaként. Már pályakezdőként a Pécsi Balett repertoárjának legszebb női szerepeit táncolta. Tehetsége, kiváló szerepformáló ereje, művészi érzéke és technikai tudása a társulat meghatározó egyéniségévé tették. Árva Eszter 8 éven át volt a Pécsi Balett szólistája, majd az Állami Operaházhoz szerződött, később pedagógusként és szakíróként adta át tudását a felnövekvő generációknak. 

Négy harmincas nő. Első közös alkotásuk a Tatiana. Puskin? Talán. Is. Személyes élethelyzetek, generációs problémák. Viszonyok. Szenvedélyek. Március 9-10-én a Trafóban, a Hazai pálya sorozat következő bemutatója.

Házi kedvenc, szabad, független, különc négylábú, hasznos vagy épp haszontalan, szerethető vagy utálható, és mégis, sokszor, sok helyen találkozhatunk velük az irodalomban, a zenében, a színházban, a táncban is. A macska, akinek több, esetenként hét vagy kilenc élete is van, sokaknak szolgált múzsaként, mint például Hemingway, Kosztolányi, Örkény, T.S Eliot, Csajkovszkij, Rossini, Fauré, Scarlatti és még sokan mások. Történeteink táncban (mozgásban), prózában, zenében macskáról és emberről, a függetlenségről, a szabadságról, a macska-ember kapcsolatáról, ismert és kevésbé ismert írók, költők, zeneszerzők műveinek felhasználásával, 12 éven felülieknek.

A Nemzeti Táncszínház szervezésében megrendezésre kerülő Budapest Táncfesztiválon láthatja először a fővárosi közönség A fából faragott királyfi pécsi változatát, mely a Bartók-év keretében debütált a pécsi Kodály Központ színpadán a Pannon Filharmonikusok közreműködésével. A látványos produkció rendező-koreográfusa Vincze Balázs, a díszlet- és jelmeztervező Molnár Zsuzsa.

Az Alonzo King LINES Ballet egy amerikai kortárs balett-társulat, amely 1982 óta Alonzo King páratlan művészi vízióit megjelenítve működik. Alonzo King a világ minden tájáról meghívott neves zeneszerzőkkel, zenészekkel és vizuális művészekkel együttműködve teremt olyan munkákat, amelyek mélyen gyökerező, kulturális hagyományokból merítenek témákat, és a klasszikus balettet új, expresszív elemekkel ötvözik. A társulat első magyarországi vendégszereplésén Biophony és Sand című előadásukkal 2018. február 27-28-án lépnek fel a Budapest Táncfesztivál keretében.

A Győri Balett a 2017/18-as évadban ismét egy két felvonásos, egész estés balett művel jelentkezik, s nem kevesebbre vállalkozik, mint az amerikai író Nathaniel Hawthorne nagysikerű A skarlát betű címet viselő regényének első balett színpadi adaptációjának bemutatására.

A Nemzeti Táncszínház szervezésében, a Nemzeti Kulturális Alap támogatásával 2018. február 12-én és 13-án négy előadást tart a Pécsi Balett társulata a nagy sikerű Hófehérke és a hét törpe mesebalettből. Az önállósult együttes kiemelt feladatának tekinti a Pécsett megvalósított előadások és a nemzetközi megmutatkozás mellett a hangsúlyosabb magyarországi jelenlétet. Szeretnének minél több olyan városba eljutni, ahol nincs professzionális táncegyüttes és nem születnek táncelőadások. 

A Táncpedagógusok Országos Szövetsége 2018. február 24-én harmadik alkalommal rendezi meg a Koreográfus Versenyt Jeszenszky Endre emlékére, amelynek keretében lehetőség nyílik arra, hogy a táncpedagógusok munkájuk/koreográfiájuk által mérettessenek meg. A versenyen egy kötelezően és egy szabadon választott zenére kell két, 5-10 perc közötti hosszúságú koreográfiát bemutatni bármilyen műfajban. Jeszenszky Endre koreográfus, balettmester, a dzsessztánc magyarországi műfajalapítója 2015-ben töltötte volna be a 90. életévét.

Egy év után újra Budapesten látható a Feledi János vezette Feledi Project Pilinszky ihletésű előadása Szálkák címmel, és újra meghívást kaptak Amerikába a HH11 Dance Festival-ra. 2018. február 27-én lesz látható a Feledi János vezette Feledi Project SZÁLKÁK című elő-adása a Három Hollóban, melyet utoljára egy éve láthattak a budapesti nézők. A Három Holló elnevezésű háromszintes kultúrtér az Erzsébet híd mellett, a Piarista Rend épületében helyezkedik el, ahol kávéházzal, kiállító- és előadótérrel várják a közönséget.

A születésünkre nem emlékszünk, a haldoklásunkat már nem tudjuk elmesélni. A szülés hasonlóan elementáris határhelyzet – túl a valós téren és időn, kivételes tapasztalás. A Tünet Együttes új produkciójában a szülés élményét kísérli meg felidézni, szétszálazni és megmutatni testtel, szóval és képpel. Az előadásban résztvevő négy táncosnő a saját szüléstörténetéből és testemlékeiből, traumatikus és euforikus élményéből dolgozik. Megpróbálják kifordítani mindazt, ami a csukott szemeken, a bőrön, a tudattalanon belül történt.