A magyar táncművészeti és táncszínházi élet online magazinja.

Mi lehet annyira fontos, hogy három napja képtelen vagy minket visszahívni? Mi az a dolog, amit nem lehet megszakítani 5 percre? Nem lehet így eltűnni! Senki nem engedheti meg magának, hogy így eltűnjön. (hópehelykategorizálás, vacsorán feszengés, a teregetés lélektana, nem én vagyok a hülye, a mai napi teendők besűrítése a holnapba, egyre öregebb vagyok, ceruzakopást szemlélni, ezt tegnap kellett volna mondani, hogyan szuszog a másik, belefeledkezni valakibe, mit gondolnak rólam, mit nem lehet érteni)

A kísérlet célja, hogy igazolja a jelenségek különböző tényezői közötti kapcsolat fennállását. Az objektív, elemző jellegű megfigyelés legfontosabb jellemzője a rendszeresség, céltudatosság és tervszerűség, ezáltal különül el a hétköznapi megfigyeléstől. Nyilvánvaló feltétel, hogy a vizsgált jelenség független legyen, elkülönüljön a kísérletet végző személytől, hiszen még a legjobb szándékú önmegfigyelés sem lehet mentes a szubjektív elemektől.

Partikultúra, tombolás és önvizsgálat két táncelőadásban. Egy 2014-ben az év legjobb kortárs-táncelőadásának választott díjnyertes produkció és egy premier – fiatal, de annál tapasztaltabb koreográfusoktól. Molnár Csaba debütáló Eclipse-ében a bulizás egyszerre rítus és önkifejezés, érzelmeinket iskolázó közösségi élmény. Négy világot járt profi és tizenhárom frissen végzett vagy még tanuló táncos vezeti be a közönséget egy képregényszerű világba, amely kísértetiesen hasonlít a budapesti éjszakára. Az Eclipse előtt Fülöp László Lábán-díjas „there’s an elephant in every rooom…” című előadása forrósítja fel a táncszőnyeget.

A 2014/2015-ös évadban végzett munkájának elismeréseként a Pécsi Balett társulata idén Ujvári Katalin táncművésznek ítélte a Pécsi Balett Társulati Díját. A díjat Vincze Balázs balettigazgató adta át az együttes szólistájának A hattyúk tava bemutatóját követő fogadáson 2015. november 27-én. A társulat és a premierközönség vastapssal ünnepelte a díjazottat.

Az előadás egy hajdani gangos pesti bérház udvarán játszódik a K-medencében, K-Európában. Itt és a hátsó lépcsőn, a szobakonyhában, a kapualjban, az utcán és a Szomjasban élik mindennapjaikat, vágyaikat, álmaikat, nekibuzdulásaikat és kudarcaikat a darab szereplői… alávetettek és kiszolgáltatottak, akik a hamis, szinte leleplezhetetlen képnek egyszerre nézői és létrehozói. Nincs este, se reggel, nincsenek évszakok sem, az idő megállt (vagy körbe jár)…jó itt, tiszta havaj!

A kortárs magyar táncművészet meghatározó alakja, Frenák Pál vehette át a Moholy-Nagy Díjat Fülöp József rektortól a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem ünnepségén. Az ünnepségen Zsótér László Ferenczy Noémi-díjas tervezőgrafikusnak professor emeritus címet adományozott az egyetem szenátusa.

2015. november 27-én mutatja be Csajkovszkij klasszikusának újragondolt változatát a Pécsi Balett a Pécsi Nemzeti Színház nagyszínpadán. A 2015/2016-os évadban 55 éves jubileumát ünneplő együttessel először dolgozik Bozsik Yvette Kossuth-díjas Érdemes művész.

Új Diótörő-produkcióval, 21 előadással, szabadtéri fesztivállal, karácsonyi rendezvényekkel, jótékonysági eseményekkel és nagykoncertekkel készül az Opera a teljes adventi időszakra. Az eseménysorozat november 28-án, a világhírű Wayne Eagling és Solymosi Tamás által újonnan színpadra állított balettbemutatóval, A diótörővel veszi kezdetét.

Nagy sikerrel mutatta be a Szegedi Kortárs Balett társulata Enrico Morelli koreográfiáját, a Moderato cantabilét és Juronics Tamás darabját, a Catulli Carminát november 20-án, Szegeden. December 2-án pedig a Nemzeti Táncszínház közönsége láthatja az előadást a Müpa színpadán, kiegészülve Zachár Lóránd Árnyak és vágyak című művével.

A gyászoló család megrendülten tudatja, hogy 2015. november 19-én, türelemmel viselt súlyos betegség után elhunyt Majoros István táncművész, koreográfus, táncpedagógus és rendező. A Pécsi Balett tagjaként kezdte pályafutását, majd a Debreceni Csokonai Színház, ezt követően évekig a Miskolci Nemzeti Színház Tánctagozatának volt a vezetője.