A magyar táncművészeti és táncszínházi élet online magazinja.

Arno Schuitemaker a test, a mozgás, a zene, a fény és a tér elemeinek lehámozásával teremti meg a fizikai és fogalmi síkon mozgó előadását. Minden egyes előadás egyedi és érzéki kapcsolatot teremt közönség és előadók között. Schuitemaker érzéki alapokon nyugvó munkái mélyrehatóak és igézőek, új fényben világítják meg a ritmus fogalmát, az ismétlést és állóképességet.

A tér nem a táncosokat befogadó üres közeg, hanem folyamatosan változó élő installáció. A szerepek állandóan cserélődnek, az irányítás és a szabad akarat nyitott kérdéssé válik. A következő pillanatban pedig megint a fonákjába fordul minden, amit eddig egyértelműnek hittünk. Mészáros Máté új produkciójában az alkotók a testet dinamikus tárgyként közelítik meg: nem érez, nem keres, csak mozog, végrehajt. 

Az Artusban a művészi, alkotó munka elsősorban a megismerés folyamatának eszköze. Figyelünk, keresünk és megosztjuk, ha találunk valamit. Ezt nevezzük előadásnak, – most inkább tanulmánynak.

Az öt éve tartó olasz nyelvterületet érintő vendégszereplés - sorozat minden év kora tavaszán valósul meg az MD Spettacoli ügynökség szervezésében. Az utazó karaván közel 40 fővel 2 kamionnal, autóbusszal és mikrobusszal január 11-én indult útnak.

Válogatott hazai és külföldi fellépők bűvölik el a Budapest Táncfesztivál közönségét 2018. február 20. és március 1. között. A fesztivál idei sztárvendége a Magyarországon először fellépő, San Francisco-i kortárs balett társulat, az Alonzo King LINES Ballet. Emellett a magyar táncélet kiválóságai, a Győri Balett, a Miskolci Balett, a Pécsi Balett valamint a Magyar Nemzeti Balett illetve a Szegedi Kortárs Balett és a Badora Társulat produkciói szerepelnek a programban. A Nemzeti Táncszínház által megszervezett eseménysorozatnak ebben az évben is a Müpa és a Pesti Vigadó ad otthont.

Az L1 Egyesület 2012 óta 31 rezidens művészt fogadott be egy-egy évre, hogy segítsék a független művésszé válásukat és közösségi szellemben találjanak partnert maguknak (vagy fogalmazzák meg, hogy ők önállóan képzelik el a munkájukat). Hat eredményes és koncentrált év után ismét nyílt pályázati formában lehetett jelentkezni a programba.

Goda Gábor produkciójában a sok éves művészi munka során felmerült és körbejárt kérdéseket, aforizmákat, toposzokat, szútrákat és mítoszokat értelmezi újra. A megtett úton elszórt alkotás-töredékeket továbbértelmezve születik egy olyan előadás, mely magában hordozza az Artus ars poeticájának, szellemiségének esszenciáját, ugyanakkor az alkotóknak is segít emberi és szakmai fejlődésüket összegezni és egyben új utakat nyitni. A Nemzeti Táncszínházzal közös program.

A Budapest Kortárstánc Főiskola táncosai ismét betáncolják a Trafó összes terét. A főiskola növendékei rendszerint a karácsony előtti napokban és az évad végén mutatják be legújabb táncaikat a Kortárs Művészetek Házában. A diákok saját utakat járnak be, lépésről-lépésre haladnak önmaguk feltérképezésének, megismerésének útján.

A Duna Táncműhely és a Göncöl Zernekar előadása a Reformáció értékeinek jelenvalóságáról szól, miként azok szervesen beépültek életünkbe, mindennapjainkba, mindmáig meghatároznak minket, akár akarjuk azt, akár nem. A szóban forgó értékeket ugyanis nem mosta el az idő, nem kezdte ki a változás, itt és most is hatnak, elevenek. A reformációnak köszönhető többek közt a vallási és a világi élet átjárhatósága: a szekularizáció eredetileg az egyházi földek kisajátítását jelentette, majd az „elvilágiasodás” folyamatát is. Az előadás központi gondolata tehát ez: a reformáció értékei nem muzeálisak, hanem elevenek, itt és most, jelenünkben is valóságosak, cselekedeteink, ön- és valóságismeretünk mélyrétegében mindmáig jelenvalók.

A Tünet Együttes sikerdarabja, a Sóvirág - avagy a létezés eufóriája először szerepel nagyszínpadon november 9-én, a bécsi Volkstheater 970 fős közönsége előtt. Az itthon a Vígszínház Házi Színpadán kamaradarabként játszott előadás látványvilágát Szabó Réka, a Tünet Együttes művészeti vezetője és Szirtes Attila, az előadás fénytervezője gondolja újra. A vallomásos-táncos duett a 92 éves Auschwitz-Birkenau-túlélő, Fahidi Éva és a fiatal táncosnő, Cuhorka Emese 100 perces együtt létezése a színpadon.