A magyar táncművészeti és táncszínházi élet online magazinja.

A Tünet Együttes az idei év márciusától három új jegytípust kínál az előadásai megtekintésére. A szokásos Támogató és Mecénás jegyek mellé, a Rászoruló jegyet is felajánlja azoknak, aki ugyan szeretnének színházba járni előadásokat nézni, de nem minden esetben tehetik meg, hogy akár 2000 forintot is kifizessenek egy jegyért.

Lulu alaktalan lény, aki képlékenységében képtelen az önmeghatározásra. Szüksége csábítóan hat a dominánsabb közeledőkre. Hatásukra elkezdődik a játék, az öntudatára ébredt babaarcú démon és környezete közt, vagy diadalmaskodik a tündéri semmi…
Lulu egyszerre kiszolgáltatott áldozat és fátum, játékszer és játékos, naiv és számító, elbűvölő és elviselhetetlen, maga az immoralitás és maga a függetlenség. Egy nő a férfiak világában, elszenvedője, de büntető angyala is az utána vágyakozó és őt mindenestül birtokolni vágyók szenvedélyeinek.

Az Oscar-díjas Saul fia koreográfiájáért felelős Hód Adrienn társulatának két előadása is szerepel a MU Színház márciusi műsorán: legújabb bemutatójuk, a Grace március 14-én, A halandóság feltételei pedig március 17-én 19 órai kezdettel látható.

A Tünet Együttes Sóvirág című előadása négy hazai fesztiválon is bemutatkozik idén tavasszal. Elsőként a tatabányai MOST fesztiválon látható, majd a Purim a Karinthyban elnevezésű fesztiválon, azt követően pedig a DESZKA Fesztiválon és a A TÁNC Fesztiválja Országos és Nemzetközi Kortárs Összművészeti találkozón Veszprémben.

A tavaly szeptemberi siker után március 19-én ismét látható lesz a Kokoschka babája a Müpában. A Nemzeti Táncszínház szervezésében újra színpadra kerülő előadást egy beszélgetés előzi meg március 7-én az Írók Boltjában, amelyen művészetről, történelemről és általában az emberi, és az embertelen világról lesz szó a két emblematikus mű, Afonso Cruz regénye és az általa inspirált, azonos című táncelőadás kapcsán.

Ladjánszki Márta táncos-koreográfus – aki az L1 Egyesület művészeti vezetőjeként és több uniós és visegrádi kulturális projekt kurátoraként jól ismeri a régió kortárs művészeti életét – a héten zárult Mala Inventura Festival keretében vehette át a cseh kortárs színház és tánc nemzetközi megismertetéséért és népszerűsítéséért járó rangos DNA-díjat, amit a cseh Nova Sít’ művészeti szervezet alapított és kétévente adják át.

Márciusban újra látható a Feledi Project januárban nagy sikerrel bemutatott Rekviem című előadása. Március 30-án 19h kezdettel játszák a Nemzeti Táncszínház alternatív játszóhelyén a Mom Kulturális Központban. Az előadás az élet és halál közti lebegés állapotát ragadja meg, letisztultan áhítatosan, mely felvillantja az élet körforgását és megújulását. A halál küszöbén álló ember szemszögéből látjuk az előadást aki a halálra, mint egy új korszak kezdetére való felkészülésként visszatekint életére. Minden szép és keserű pillanata lepereg a szeme előtt.

Dányi Viktória - Porteleki Áron

Egy táncos és egy zenész. Megszokott, klasszikus szerepek. De mi történik egy előadással, ha az előadók funkciója megváltozik? Ha a színházból vagy az életből jól ismert sztereotípiák környezetükből kiragadva absztrakttá válnak, és hirtelen új megvilágításba kerülnek? Amikor a hangszer elhallgat és a koreográfia ösztönös mozdulattá alakul? Létezik-e olyan barkochba, ahol érvényes válasz a ’lehet’, a ’talán’ vagy a ’nem tudom’? Egy táncos és egy zenész, akik a kölcsönös gyanú mentén tapogatják le egymás körvonalait, kérdésekkel és félreértésekkel haladnak a másik valósága felé.

A Budapest Táncfesztivál külföldi vendége az albán származású francia táncos-koreográfus, Angelin Preljocaj által alapított világhírű Ballet Preljocaj, akik március 2-án és 3-án a Spectral Evidence / La Stravaganza című produkciójukat hozzák el a fővárosi közönségnek.

Megtartotta alakuló ülését az Magyar Táncművészeti Főiskola konzisztóriuma, amelynek tagjai: Szakály György az intézmény rektora, Antal József kancellár, ifj. Harangozó Gyula, a Szegedi Szabadtéri Játékok művészeti igazgatója, Ókovács Szilveszter, az Operaház főigazgatója. A testület elnöke Bán Teodóra, a Szabad Tér Színház ügyvezető igazgatója lett.