A magyar táncművészeti és táncszínházi élet online magazinja.

Emanuel Gat a performer és zenész Awir Leonnal együtt álmodta meg a SUNNY-t, ami egyszerre élőzenei koncert és vibráló koreográfiai felfedezőút. Az ötletek kavalkádjában a SUNNY képes felmutatni új légies zenei formákat ezzel párhuzamosan mélységében vizsgálni és megkérdőjelezni a kortárs táncművészet lehetőségeit.

A Duna Táncműhely Képíró c. előadását Zoltánfy István fiatalon elhunyt szegedi festőművész képei ihlették, a produkció ugyanakkor tágabb kontextusban kíván foglalkozni képzőművészet és tánc kapcsolatával, a festészetnek a mozdulatra gyakorolt inspiratív hatásával.

A németországi Göttingenben élő és dolgozó Tadashi Endo az egyik legnagyobb ma élő butoh táncos és koreográfus, mesterei a butoh tánc megalapítói és ikonikus alakjai, Tatsumi Hijikata és Kazuo Ohno voltak. 25 éve vezeti a göttingeni MAMU butoh központot. A HA DÔ - hullámmozgás című butoh előadást Tadashi Endo Brazília és Németország után Magyarországon mutatja be a 25 éves Bozsik Yvette Társulat előadásában. A közös bemutató egy 3 éves együttműködés végeredménye Tadashi Endo és a Bozsik Yvette Társulat között, melyet több intenzív butoh workshop előzött meg Budapesten.

Balkányi Kitty az Inversedance Társulat alapító táncművésze és művészeti asszisztense márciusban koreográfusként debütál. A „Bezzeg az én anyám” című táncszínházi előadás a szeretet mögé rejtett elnyomás témájával foglalkozik. Bemutató az NKA Imre Zoltán Program támogatásával a MU Színházban.

Az emberi erőforrások minisztere a nemzeti ünnep alkalmából adta át az elismeréseket. Kásler Miklós összesen 77 személyt díjazott; a Magyar Érdemrend Lovagkeresztjét harmincegyen, a Magyar Érdemrend Tisztikeresztjét huszonketten, az érdemes művész kitüntetést tizenheten, a kiváló művészit öten, Magyarország Babérkoszorúját ketten kapták meg. Kásler Miklós kiemelte: a díjazottak hozzájárulnak a nemzet felemelkedéséhez. Szavai szerint a történelem tanúsítja, hogy minden nemzet életében vannak időszakok, amikor évszázadokra megváltoztatják sorsukat, fejlődésnek vagy visszafejlődésnek indulhatnak.

Egy sötétben játszódó előadás. Főleg sötétben. Ráadásul 2 in 1 táncelőadás, amely egyben táncfilm is, a néző pedig egyfolytában meglepő, nem várt helyzetekbe kerül. Ann Van den Broek a Rotterdam Dance Academy-n végzett táncosként és számos társulattal dolgozott együtt, többek között: Elisa Monte Company, Dansgroep Krisztina de Châtel, Galili Dance és Charleroi Danses.

Női szóló, lecture-performansz, amelyben benyomások, képzelet és emlékek kapcsolódnak össze, eljutva a jelen pillanatáig. Mi az, ami nem látható? Melyik az a pillanat, ahol a jelentés megszületik? Hogyan egészíti ki egymást a szöveg a hang, a kép és az érzet, hogy ezek együtt létrehozzák a jelenséget, amit „élménynek” nevezünk? A narratíva különböző kifejezések által teljesedik ki az előadásban, amely jelen van – vagy nincs jelen.

Szavakban is nagyon nehéz definiálni, hát még szavak nélkül.  Ám ha körülnézünk a világban, nap mint nap tapasztaljuk, hogy az emberek szavak nélkül is állandóan kommunikálnak egymással testbeszédükkel, gesztusaikkal, belőlük áradó pozitív vagy negatív energiákkal.A mi beszélgetéseink a Budapest Táncszínház repertoárjából építkezik. Földi Béla rendező különböző koreográfusok munkáiból állított össze olyan rövid szegmenseket, amelyek színpadi munkáinkban megtalálhatóak. Eltérő típusú és energiájú beszélgetések.

A Traviata az idei színházi évad egyik legkülönlegesebb táncszínházi élményének ígérkezik. Az új bemutatót olyan meghatározó nevek jegyzik, mint Barta Dóra rendező – koreográfus és az általa vezetett Kecskemét City Balett, amely a közös kimagasló művészi munka kapcsán mára az egyik legmeghatározóbb vidéki táncműhellyé vált. 

Február 15-én nyitja meg kapuit Budapest egyedülálló új kulturális színtere: a Nemzeti Táncszínház új épülete, mely a Millenáris Parkban kapott helyet. A legmodernebb színháztechnikával felszerelt, különleges építészeti megoldásokat felvonultató épületben két színházterem és kamaraterem várja a tánc szerelmeseit, emellett próbatermek segítik a professzionális táncosok felkészülését. Az épület előcsarnoka a park látogatói számára is nyitott közösségi tér lesz, lehetőséget adva arra, hogy a Millenáris még inkább bekerüljön a fővárosi vérkeringésbe. Az új épületet Áder János, köztársasági elnök nyitotta meg a péntek esti ünnepi gálán, mely egyben a tavaszt megelőző legfontosabb kulturális esemény: a Budapest Táncfesztivál megnyitója is. A 4,6 milliárd forintos kulturális fejlesztés forrását a magyar állam biztosította.