A magyar táncművészeti és táncszínházi élet online magazinja.

A kulturális apokalipszis utáni világba visz a Duna Táncműhely és a Fugato Orchestra közös bemutatója a CAFe Budapest Kortárs Művészeti Fesztiválon, október 16-án a Várkert Bazárban. A Rezonancia 451 – Az újjászületés című darabban a zenekar is a koreográfia szerves részévé válik, a hibrid zene, a színházi elemek és a magyar néptánc találkozásából rendhagyó színpadi világ születik.

Világhírű koreográfusok magyarországi bemutatói is szerepelnek a Magyar Nemzeti Balett Triple Dance című új estjének egyfelvonásosai közt, amelyek október 12. és 14. között a Müpa Fesztivál Színházában láthatók a CAFe Budapest Kortárs Művészeti Fesztivál szervezésében. A látványos, magával ragadó darabok egyikében a moszkvai Bolsoj Balettből igazolt vezető táncos, Tsvirko Igor is bemutatkozik a budapesti közönség előtt.

Huszonhárom kezdő és pályája elején lévő táncszínházi alkotó, tizenhat előadás, két különböző témájú négyrészes konferenciasorozat, tizenhárom mentor és 1450 órányi próbatermi óra – zajlik a Nemzeti Kulturális Alap által életre hívott Imre Zoltán Program. Az új táncművészeti kezdeményezés célja a fiatal tehetségek támogatása és képzése mellett, a jövő nézőgenerációjának kinevelése is, melynek megvalósulását az NKA 100 millió forintos kerettel támogatja. Október 14-én Nagy Emese, Simkó Beatrix és Csuzi Márton bemutatói a MU Színházban.

Benyomások, érzések, hömpölygő gondolatok önmagunkról a Feledi Project új bemutatójában, a Hullámokban amit 2018. november 13-án mutatnak be a Bethlen Téri Színházban. Az előadást Virginia Woolf azonos című műve inspirálta.

Közel 3500 fotó, 362 önálló balettmű, 9000 előadás és 65 külföldi turné dokumentációja készült el a Nemzeti Kulturális Alap támogatásával. „1960. augusztus utolsó napjai, nem tudom, vasárnap-e vagy hétfő. Eck Imre Wartburgjában utazunk Pécsre, a frissen alakult Pécsi Balett első társulati ülésére” – emlékezik vissza Uhrik Dóra arra a napra, amikor bátortalan kislányként, 17 évesen részese lehetett annak az eseménynek, ami nagyban meghatározta a magyar táncművészet alakulását. Az Állami Balettintézet akkori végzős növendékei megérkeztek abba a városba, amely otthont adott az első hazai modern balettegyüttesnek.  Így indult – Pécsett, hogy azután inspirációul szolgáljon sokaknak országszerte.

Ősbemutatóval és fesztivállal kezdi a 2019/2020-as színházi évadot Feledi János által vezetett Feledi Project. A szerelem, a ragaszkodás és a dráma belengi az őszi előadásokat. Premierre készül Feledi János vezette Feledi Project, október 17-én mutatják be Orfeusz előadást a Művészetek Palotájában. Az előadás a Cafe Budapest Kortárs Fesztivál keretén kerül bemutatásra a Budafoki Dohnányi Zenekarral közreműködve.

A Közép-Európa Táncszínház társulata az új évadban új vezetéssel, stábtagokkal és nem utolsó sorban táncosokkal is bővült, s ennek köszönhetően újult erővel vág bele a munkába. A felfrissített csapat már az ősz első felében kihagyhatatlan programokkal jelentkezik: folytatódik az ITA (Igaz Történet Alapján) nevelési program több helyszínen is, valamint a Millenárison részletet ad elő a KET a nagy sikerű Poly című darabból.

A “sorry not sorry” című előadás a Biblia szexualitással foglalkozó erkölcsi tanításainak örökségét, jelenkori társadalmi vetületét vizsgálja három színpadon és három szólón keresztül, melyekből az egyik a Szentírás szexualitással foglalkozó törvényeire, a másik a bűnbeesés pillanatára, a harmadik pedig a büntetésekre, bűnhődési formákra reflektál. A kurált koreográfiákat egy koreografált kiállítási anyag teszi teljessé, amely a bemutatót követő második napon 10h-16h között látogatható a színházban.

Romantika és tragédia, szabadság és viszály, házasságkötés és halál – Rómeó és Júlia premier szeptember 14-én a Pécsi Nemzeti Színházban. Örök érvényű gondolatok és emberi viszonyok, az érzelmek legszélesebb skálája, legnagyobb amplitúdói jelennek meg Rómeó és Júlia igaz szerelmének tragikus, egyúttal felemelő történetében. A fellobbanó kamaszszerelem, mely katartikus véget ér, megszólít, tükröt tart és önértékelésre késztet. Az előadás a kulturált ember oktalan viszálykodásának, a másik szinte ösztönös elutasításának indokait keresi.

Táncosokkal a medencében, a szabadtüdős merülés művészete, az eltűnés jelensége, köztéri installációk és filmvetítés. És ha PLACCC fesztivál, akkor a programokat keresse az utcán és egyéb elhagyatott, használaton kivüli helyeken. Egyes élmények megéléséhez pedig elengedhetetlen egy fej, vagy fülhallgató, valamint egy okostelefon.A 13. PLACCC is köztéren és különleges helyszíneken valósít meg művészeti eseményeket. Idén a programok a TEST és TECHNOLÓGIA hívószavak köré épülnek fel, a fesztiválon ezért többségében táncelőadások, valamint az új technológiákból merítő projektek szerepelnek.