A magyar táncművészeti és táncszínházi élet online magazinja.

1982-ben az UNESCO Nemzetközi Színházi Intézete részeként működő Nemzetközi Tánctanács megalkotta a Tánc Világnapját, melyet minden évben április 29-én ünnepelnek. A dátum megemlékezés Jean-Georges Noverre-nek (1727-1810), a modern balett megalapítójának születésnapjára.

A Pécsi Balett társulata hamar átállt az otthoni munkavégzésre. Kovács Zsuzsanna balettmesternő vezetésével a táncművészek online végzik el a napi kötelező balettgyakorlatot otthonukban, továbbá az ő ajánlása alapján, kortárs-modern tréningen is részt vesznek. Sokan követik Földi Béla óráit, akinek igazán hálás lehet most a hazai táncszakma. Ezen kívül jóga, pilates, képességfejlesztés, nyújtás, erősítés, relaxáció teszik változatossá az otthoni munkát a pécsi táncosok számára. Napi szinten kötelező a repertoár-ismétlés, a szerepeik áttekintése fejben, ill. videó alapján. A munkát írásban és egy összevágott videófelvétellel dokumentálják hetente.

GisL - mégis láthatjuk Lajkó Félix - Velekei László új darabjának egy részletét! Ma lenne az idei évad minden bizonnyal legizgalmasabb alkotói együttműködésének a premierje: Lajkó Félix és Velekei László Giselle bemutatója.  A jubileumi Tavaszi Fesztivál nyitórendezvénye ugyan elmarad, de 19:30-kor a facebookon mégiscsak lesz egy sajátos premier. Ez a darab is új ifjú tehetséget helyez a középpontba Herkovics Eszter Adria személyében.

A független magyar előadóművészek kiemelkedő alkotásainak elismerésére alapított két szakmai díj jelöltjeit ezúttal egyszerre hozták nyilvánosságra a kuratóriumok. Hat produkciót nomináltak a táncosokat méltató Lábán Rudolf-díjra, és ugyanennyit a színházi alkotók Halász Péter-díjára. Hogy közülük ki kapja meg az elismerést, az hagyományosan az ünnepélyes díjátadón derül majd ki a Trafóban, amelynek időpontját a járványügyi helyzet miatt később hirdetik meg.

A Székesfehérvári Balett Színház csokorba szedte előadásait, hogy tavasszal is a nézőtérre csábítsa a táncművészetek kedvelőit. 2020. március 31-én a Homokrajzok, április 30-án a Rómeó és Júlia, május 26-án a Franc című darabokat láthatja újra a közönség, sőt, a társulat a gyermekekre is gondolt.

A kanadai Catherine Gaudet öt csupasz testre komponált műve egy új univerzumba nyit utat. Egy olyan térbe, amelyben az emberek viszonya fizikai és ösztönös. Furcsa teremtményeket látunk, akik egy adott ponton túllépnek a normalitáson, egyfajta animális létállapotba kerülnek. Ez a folyamat bár lassan indul, de elképesztő és felforgató örvénylésbe csap át. Az energiák felizzanak, a személyiségek kiteljesednek és feloldódnak, az előadás egy pulzáló, szinte szétrobbanó mozgásba rendeződik.

A jubileumi évfordulóját ünneplő Duda Éva Társulat MIRROR című produkciója az együttes elmúlt évtizedének összefoglaló előadása. A tíz év emblematikus momentumaira visszatekintő produkció válogatott szemelvényeket mutat be az együttes eddigi munkáiból. A társulat -az eddigi évek hagyományait követve- ismét dolgozik vendégkoreográfussal. Az est első, rövid, 'Parting Ways' című előadását Maciej Kuźmiński, lengyel alkotó jegyzi, a társulat három női táncművészének előadásában.

Az L1 Független Művészek Közhasznú Egyesület újabb rezidenseket köszönt a programjában, akik 2020. februártól – decemberig vesznek részt az alkotóművészeti munkájukkal az egyesület éves aktivitásában.  Az L1 Egyesület 2012 óta összesen 38 rezidens művészt fogadott be, hogy az adott évben segítsék a független művésszé válásukat és közösségi szellemben találjanak partnert maguknak (vagy fogalmazzák meg, hogy ők önállóan képzelik el a munkájukat). A kezdetekben meghívás útján lehetett a státuszt megkapni, de 2017 óta nyílt pályázati formában lehetett jelentkezni a programba.

A Winterreise kétségtelenül Franz Schubert egyik legszebb alkotása, és a német zenében a romantika egyik legmeghatározóbb példája. Angelin Preljocaj számára a Winterreise felfedezése mind fizikai, mind zenei szempontból meghatározó élmény volt – a halál metaforája. A Teatro alla Scala számára készített első projektjében a koreográfus olyan balettet alkotott, amelyben a zene által keltett érzelmek rezonanciákat alakítanak ki a tánccal. A következő interjúban, amelyre a próbák során került sor, Angelin Preljocaj mesél a „Téli utazásról”.

Öt nő talpig vörösben, fehér padlón, kihívóan megjeleníti a nőiség minden oldalát. Tetszeni vágynak, békítenek, kacérak és vonzók, mintha a nőiesség képzelt férfikatalógusából léptek volna elő. Úgy tűnik, ők vannak reflektorfényben, ám a kockázat a sötétben meghúzódó megfigyelőé. Hiszen fennáll a veszély, hogy zavarba jössz, és te, a hús-vér néző lepleződsz le. Az öt nő párbeszédbe bocsátkozik azokkal az elvárásokkal, amelyeket a társadalom oly láthatatlanul és elkerülhetetlenül a vállunkra helyez. Roy Assaf izraeli koreográfus érzéki táncelőadása a nőiséget érintő sztereotípiákból indul ki, és a nővé érés folyamatát állítja fókuszba egyszerű, mégis technikás és muzikális koreográfiával. A SZIGET Fesztiválon korábban bemutatott Girls & Boys (Csajok és pasik) című előadás Csajok része ezúttal új szereposztásban kerül színre a Trafóban.